Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Auto se zbláznilo

 

Vytvořeno
říjen 2004

 

Řidič se bál o život, zbláznilo se mu auto

„Jak to nemá páku, tak to není auto” – většina Evropanů je konzervativní a automaty přenechává amíkům. Já jsem na tom stejně - mezi sedačkama očekávám páku (nebudu se vyjadřovat k joystickovým výstřelkům poslední doby...) a vedle brzdy spojku.

V poslední době se objevily automatický světla a stěrače. Nechtěl bych.

A když jsem se před časem dozvěděl, že Renault přišel s automatickou ruční brzdou, tak jsem se zděsil. Bývala to jediná mechanicky fungující záchrana. A teď je to tlačítko + elektronika.

  • při vypnutí motoru se sama zatáhne (takže v zimě zamrzne)
  • při rozjezdu se sama odbrzdí (to snad každýho naučili v autoškole)
  • předpokládám, že taková věc se nedá použít k otáčení na sněhu (+škole smyku...)
  • zmizela poslední mechanická jistota

O počítačích aut a letadel, v souvislosti se spolehlivostí (zejména) produktů Microsoftu kolují dávno spousty vtipů. Ale nenapadlo mě, že už je ta hrozba natolik reálná. Proti elektronice v motoru celkem nic nemám (člověk se aspoň nemusí snažit o opravu, když předem ví, že nemá šanci) a jediný zlepšovák, který považuju za rozumný, je ABS.

Už je to delší doba a na automatický výstřelky Renaultu jsem zapomněl - až dnes jsem narazil na článek na idnes.cz "Řidič se bál o život, 'zbláznilo' se mu auto".

A týká se to právě Renaultu - konkrétně modelu Vel Satis
(mj. má automatickou převodovku, automatickou ruční brzdu a tempomat s radarem ).

Přikládám článek o adrenalinové jízdě, zkopírovaný z Idnesu (jiný web, nový panel):

Auto proletělo stanicí na výběr mýtného
Řidič se bál o život, 'zbláznilo' se mu auto

06.10.2004 11:37

Francouzská policie řešila o víkendu nezvyklou situaci. Zalarmoval ji řidič, který se bál o život. Jeho luxusní vůz se totiž řítil dálnicí rychlostí 200 kilometrů za hodinu a nehodlal zastavit. Vůz se navíc blížil k závorám před terminálem pro vybírání mýtného.

Řidič hlásil policii, že ztratil kontrolu nad svým vozem Renault Vel Satis, když předjížděl nákladní auto a všechny pokusy o brzdění nebo zařazení neutrálu na automatické převodovce selhaly.

Řidič byl přesvědčen, že ve voze zemře, když se na dálnici A17 blížil k terminálu mezi Bourges a Clermont-Ferrand, popsal nedělní případ policista, který telefonát zoufalého řidiče vyslechl.

"Zpanikařil. Celou dobu jel mezi 180 a 200 kilometry za hodinu," doplnil agentuře Reuters úředník Patrick Majerus.

Řidič smýkal vozem vlevo a vpravo, kličkoval mezi auty, ostatní řidiče se snažil varovat blikáním. "Myslel, že skončí. Nedivím se, že byl vyděšený. Není lehké projet terminálem rychlostí 200 kilometrů za hodinu, vjezd je tam velmi úzký," poznamenal Majerus.

Policie se pokusila doprovodit rozjeté auto dálnicí a předhonit ho. Řidiči se nakonec podařilo vypnout automatiku a zastavit motor zhruba 20 kilometrů za terminálem, který policie preventivně evakuovala.

"Překvapuje mě to a zdá se mi to nepravděpodobné," komentoval případ Louis Schweitzer z firmy Renault pro televizní stanici LCI. Mluvčí firmy dodal, že experti prověří elektronickou kontrolu rychlosti a brzd i automatickou převodovku auta.

Komentáře návštěvníků

Poskytovatelé diskusních služeb (Facebook, Disqus) si do cookies ve vašem prohlížeči ukládají různé údaje, čímž mohou narušit vaše soukromí. Načtením diskusí na vaši žádost s tím souhlasíte.
Na drtivé většině webů se plug-iny Facebooku, Googlu, Disqusu a jiných třetích stran načítají automaticky; a že u mě se to děje až na vaše výslovné přání (tedy většinou neděje), je moje specialitka pro ochranu vašeho soukromí.
Discussion plugins from 3rd parties (Facebook, Disqus) provide information about you to theirs providers, saving some information into cookies in your browser. If you will load discussion on your request, it means you agree with it.

Pokud máte účet na Facebooku

(nebo jiném z několika podporovaných serverů)

Chovejte se tady jako doma, ať vidíme, jak to u vás vypadá.
[nápis v linkovém autobusu]

A priori upřímně doufám, že mě obsah a forma příspěvků nedonutí k žádným moderátorským zásahům,
ale právo zásahu si vyhrazuji, protože tyto komentáře jsou přístupné komukoliv, kdo se zaregistroval na FB, a já netuším, co se tu může objevit.

V souvislosti s vkládáním odkazů na Vaše weby do komentářů nejsem hysterický. Odkaz na nekomerční web s relevantním obsahem, který může pomoci ostatním návštěvníkům, uvítám.

 
Načíst sem facebookové komentáře
pro čtení (aktuální počet: 0)
nebo přidání vlastního

(vyžadován javascript)
 
Komentáře se záměrně nenačítají samy, aby až do jejich načtení:
Facebook nevěděl, že jste tady právě vy,
nezkazila se přizpůsobivost webu a kvalita kódu
a nezvyšoval se datový tok.
 
Facebook ví, že tuto stránku teď někdo navštívil, ale na rozdíl od řešení obvyklého na drtivé většině jiných webů s FB pluginy tady díky mému způsobu realizace nepoznal, že jste to byli právě vy.

 

Pokud nemáte účet na Facebooku

Komentářový plugin Facebooku umožňuje vkládat komentáře i prostřednictvím účtů na několika dalších serverech (i když u nás nejsou moc používané).

Pokud nemáte žádný účet, prostřednictvím kterého byste sem mohli napsat komentář, neberte to jako diskriminaci. Zkrátka jsou tu komentáře alespoň pro uživatele FB a pár dalších serverů, což je lepší, než kdyby tu nebyly vůbec.

Kromě zjevné nevýhody má toto řešení i své výhody:

  • Při použití své FB identity by se většina uživatelů mohla zamyslet, co vypouští z prstů.
  • Odkaz na komentovanou stránku se může šířít Facebookem.
  • Ve výchozím nastavení se přednostně zobrazují komentáře zanechané návštěvníkovými facebookovými známými, což v důsledku podporuje obě předchozí výhody.

Navíc většina neuživatelů FB zůstává mimo FB ze svého vlastního rozhodnutí, takže jim neužívání Facebooku přináší různé pro ně důležité výhody (soukromí, čas), které snad vykompenzují nemožnost sem něco napsat.
Případně je možné jako náhradní možnost použít návštěvní knihu společnou pro celý web.
Časem třeba napíšu nebo nasadím nějaký jiný komentářový systém, který bude mít menší omezení pro komentátory, ale teď je tu alespoň toto.

Ale i tak si můžete alespoň přečíst komentáře od ostatních.

Strukturovaný opis komentářů

Pro:

  • paranoidní jedince, kteří nechtějí, aby FB věděl, že právě oni navštívili tuto stránku,
  • programátory, kterým se ta struktura vnořených polí bude líbit,
  • uživatele mobilních zařízení, kteří nechtějí, aby FB pokazil přizpůsobivost webu,
  • případný prohlížeč bez javascriptu
  • webový archiv, který si je takto uloží jako statický text dostupný v budoucnu i bez spolupráce Facebooku.
Array
(
    [error] => Array
        (
            [message] => (#4) Application request limit reached
            [type] => OAuthException
            [is_transient] => 1
            [code] => 4
            [fbtrace_id] => D6kwezGfmPu
        )

)

Komentáře Disqus

Sem se javascriptem vkládají komentáře Disqus, teď Vám ale asi javascript nefunguje.
System for comments Disqus doesn't work without javascript.

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Auto se zbláznilo. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2017-10-21]. Dostupné z: http://www.adamek.cz/clanky/postrehy/elektronika-v-autech

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2017-10-21]. Dostupné z: http://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Co je to pí?
Matematik: „Pí je poměr obvodu a průměru kruhu.”
Fyzik: „Pí je 3,1415927 plus mínus 0,00000005.”
Inženýr: „Pí je něco kolem tří…”

 

Pro zamyšlení

Na dosažení cíle máte jeden život, ne jeden pokus.
[Bill Gates]