Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Opel Combo
Historie

 

Vytvořeno
8. 7. 2013

 

Opel Kadett E Combo (1986 – 1994)

Užitkové provedení poslední generace Opelu Kadett.

Přibližně za opěradly předních sedadel se mírně a šikmo zvyšuje střecha vozu, šířka se u užitkového prostoru ve srovnání s kabinou zvětšuje jen mírně, a jen od dolní hrany okének. Koncepcí (tvarem) jde o řešení srovnatelné s vozem Ford Escort Courrier.

Vozy byly dvoumístné nebo s označením Combo Tour (a rozměrným bočním oknem u užitkového prostoru) pětimístné.

Všechna provedení byla třídvéřová (zadní dveře pro náklad jsou dělené – křídlové).

Na rozdíl od soudobého pick-upu Škoda Pick-up (na bázi Favorita) má Combo pro vyšší nosnost zadní nápravu odpruženou listovými pery jako užitkové vozy, nikoliv vinutými pružinami jako soudobé osobní vozy.

Opel Combo B (07/1994 – 10/2001)

 

 

Přední polovina vozu vychází z vozu Opel Corsa B (navíc je na střeše alkovna, přístupná zezadu z ložného prostoru a rychle podléhající korozi), za ní je naroubován přibližně krychlový ložný prostor, širší i vyšší než kabina. Proto je toto Combo vybaveno zrcátky umístěnými na dlouhých ramenech, náchylnými na aerodynamické sklápění při jízdě vyšší rychlostí, proti větru nebo při těsném míjení s protijedoucím kamionem.

Koncepcí (tvarem) je toto provedení podobné vozům Ford Fiesta Courrier nebo Citroën C15.

Mezi veřejností nepanuje shoda v tom, zda jde o Combo B (druhé Combo), nebo Combo A (první Combo, které je formálně samostatným typem, nikoliv karosářskou verzí jiného modelu).

Všechna provedení byla třídvéřová (zadní dveře pro náklad jsou dělené – křídlové). U pětimístné verze Combo Tour se, stejně jako u předchozí generace, na sklopnou zadní lavici cestujících přistupuje dveřmi řidiče a spolujezdce. Sklopnými opěradly je, mj. pro přístup do prostoru na nářadí, vybavena i verze dvoumístná.

Na rozdíl od soudobého pick-upu Škoda Felicia Pick-up má Combo pro vyšší nosnost zadní nápravu odpruženou listovými pery jako užitková vozidla, nikoliv vinutými pružinami jako soudobá osobní vozidla. Combo je ale, díky příbuznosti s Corsou, osazeno třináctipalcovými disky, nepříliš typickými pro jeho nosnost.

V nabídce byly dva atmosférické motory – zážehový 1,4 a naftový japonský 1,7 (Isuzu).

Nezaměňovat s vozem Opel Corsa Van, což je krátká nízká úzká třídvéřová Corsa bez zadních sedadel a zadních bočních oken.

Opel Combo C (10/2001 – 2011)

První na pohled zcela samostatná generace Comba.

Koncepcí (tvarem) se přizpůsobilo vozům jako Citroën Berlingo (Peugeot Partner) či Renault Kangoo.

I přes vnější zvýšení a rozšíření kabiny řidiče (zarovnání s užitným prostorem) sedí řidič a spolujezdec nízko jako v osobním automobilu (na rozdíl např. od soudobé verze VW Caddy s podobnými vnějšími tvary a rozměry). Zvětšení kabiny v nárysu ale přineslo alespoň zrcátka bez dlouhých držáků, seřizovatelná zevnitř vozu.

Vůz získal boční posuvné dveře pro náklad či cestující – žádné až jedny u dvoumístného provedení, jedny až dvoje u pětimístného provedení Tour.
Pětimístné provedení může mít snadno posuvnou přepážku s mříží pro bezpečnou přepravu nákladu ve dvou- i pěti- místném aktuálním uspořádání.
Dvoumístná varianta může být vybavena svisle dělenou mřížovou přepážkou pro přepravu dlouhých nákladů při sklopeném sedadle spolujezdce. Pravá část přepážky po sklopení není za spolujezdcem, ale vpravo vedle středového tunelu s řadicí pákou.

Přestože jde na pohled (vnější i vnitřní) o samostatný model, i tato generace obsahuje podvozkové komponenty městského vozu Corsa.

V nabídce byl i akční model Opel Combo Arizona, jenž mohl mít shrnovací plátěnou střechu, podobně jako o několik let dříve vozy Peugeot Partner a Citroën Berlingo. Tato generace je první, kterou Opel nabízel i s pohonem CNG/benzín.

Opel Combo D (2011 – )

Na podzim 2011 byla pod názvem Opel Combo uvedena kopie již vyráběného vozu Fiat Doblo.

Oproti předchozí verzi jsou na výběr dvě délky vozu – kupující si může vybrat, zda si ve srovnání s předchozími generacemi koupí vůz přibližně stejně dlouhý zvenku, ale kratší zevnitř, nebo přibližně stejně dlouhý zevnitř a delší zvenku.

Jde o další z románských vozů prodávaných pod teoreticky německou značkou Opel (podobně jako Fiat Punto, Renault Trafic a Renault Master).
A cca na přelomu 80. a 90. let se pod názvem Opel Arena prodával tehdejší hranatý Renault Trafic.

Všechny generace

Všechna provedení mají pohon předních kol.

Článek popisuje pouze varianty dostupné na českém trhu.

Komentáře návštěvníků

Poskytovatelé diskusních služeb (Facebook, Disqus) si do cookies ve vašem prohlížeči ukládají různé údaje, čímž mohou narušit vaše soukromí. Načtením diskusí na vaši žádost s tím souhlasíte.
Na drtivé většině webů se plug-iny Facebooku, Googlu, Disqusu a jiných třetích stran načítají automaticky; a že u mě se to děje až na vaše výslovné přání (tedy většinou neděje), je moje specialitka pro ochranu vašeho soukromí.
Discussion plugins from 3rd parties (Facebook, Disqus) provide information about you to theirs providers, saving some information into cookies in your browser. If you will load discussion on your request, it means you agree with it.

Pokud máte účet na Facebooku

(nebo jiném z několika podporovaných serverů)

Chovejte se tady jako doma, ať vidíme, jak to u vás vypadá.
[nápis v linkovém autobusu]

A priori upřímně doufám, že mě obsah a forma příspěvků nedonutí k žádným moderátorským zásahům,
ale právo zásahu si vyhrazuji, protože tyto komentáře jsou přístupné komukoliv, kdo se zaregistroval na FB, a já netuším, co se tu může objevit.

V souvislosti s vkládáním odkazů na Vaše weby do komentářů nejsem hysterický. Odkaz na nekomerční web s relevantním obsahem, který může pomoci ostatním návštěvníkům, uvítám.

 
Načíst sem facebookové komentáře
pro čtení (aktuální počet: 0)
nebo přidání vlastního

(vyžadován javascript)
 
Komentáře se záměrně nenačítají samy, aby až do jejich načtení:
Facebook nevěděl, že jste tady právě vy,
nezkazila se přizpůsobivost webu a kvalita kódu
a nezvyšoval se datový tok.
 
Facebook ví, že tuto stránku teď někdo navštívil, ale na rozdíl od řešení obvyklého na drtivé většině jiných webů s FB pluginy tady díky mému způsobu realizace nepoznal, že jste to byli právě vy.

 

Pokud nemáte účet na Facebooku

Komentářový plugin Facebooku umožňuje vkládat komentáře i prostřednictvím účtů na několika dalších serverech (i když u nás nejsou moc používané).

Pokud nemáte žádný účet, prostřednictvím kterého byste sem mohli napsat komentář, neberte to jako diskriminaci. Zkrátka jsou tu komentáře alespoň pro uživatele FB a pár dalších serverů, což je lepší, než kdyby tu nebyly vůbec.

Kromě zjevné nevýhody má toto řešení i své výhody:

  • Při použití své FB identity by se většina uživatelů mohla zamyslet, co vypouští z prstů.
  • Odkaz na komentovanou stránku se může šířít Facebookem.
  • Ve výchozím nastavení se přednostně zobrazují komentáře zanechané návštěvníkovými facebookovými známými, což v důsledku podporuje obě předchozí výhody.

Navíc většina neuživatelů FB zůstává mimo FB ze svého vlastního rozhodnutí, takže jim neužívání Facebooku přináší různé pro ně důležité výhody (soukromí, čas), které snad vykompenzují nemožnost sem něco napsat.
Případně je možné jako náhradní možnost použít návštěvní knihu společnou pro celý web.
Časem třeba napíšu nebo nasadím nějaký jiný komentářový systém, který bude mít menší omezení pro komentátory, ale teď je tu alespoň toto.

Ale i tak si můžete alespoň přečíst komentáře od ostatních.

Strukturovaný opis komentářů

Pro:

  • paranoidní jedince, kteří nechtějí, aby FB věděl, že právě oni navštívili tuto stránku,
  • programátory, kterým se ta struktura vnořených polí bude líbit,
  • uživatele mobilních zařízení, kteří nechtějí, aby FB pokazil přizpůsobivost webu,
  • případný prohlížeč bez javascriptu
  • webový archiv, který si je takto uloží jako statický text dostupný v budoucnu i bez spolupráce Facebooku.
Array
(
    [error] => Array
        (
            [message] => (#4) Application request limit reached
            [type] => OAuthException
            [is_transient] => 1
            [code] => 4
            [fbtrace_id] => Acq7rOaaOV7
        )

)

Komentáře Disqus

Sem se javascriptem vkládají komentáře Disqus, teď Vám ale asi javascript nefunguje.
System for comments Disqus doesn't work without javascript.

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Opel Combo: Historie. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2017-12-17]. Dostupné z: http://www.adamek.cz/pick-up/dodavky/opel-combo

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2017-12-17]. Dostupné z: http://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

- „Tak jaká byla zkouška?”
- „Velice nábožná.”
- „Jak to, nábožná?”
- „No, profesor v černém, já v černém. Profesor položil otázku, já se pokřižoval. Za chvíli jsem mu odpověděl a on se pokřižoval.”

 

Pro zamyšlení

Jestliže máš pravdu o čtyřiadvacet hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch čtyřiadvacet hodin považován za blázna.
[Antoin Rivarel]