Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Typy dodávek

 

Pouze nejpodstatnější dodávky, nejde o úplný seznam. V ideálním případě bude časem rozšiřováno, a navíc by o nejdůležitějších typech mohly přibýt nějaké podrobnosti.
V rámci jednotlivých značek řazeno přibližně od největších k nejmenším, a v rámci jedné velikosti od nejstarších k nejmladším.

 

Za vozidlo hodné mého zájmu považuji automobil, který:

  • splní alespoň jednu z těchto podmínek:
    • pojme nejméně jednu europaletu
      (alespoň při sklopení případných zadních sedadel – nutnou podmínkou je, že ta paleta musí jít naložit, jinak by tu podmínku splnil každý kombík)
    • nebo má více než 5 (1+4) míst k sezení
      (ale z důvodu přehlednosti a zvladatelnosti na web nechci zařazovat nově početná luxusní osobní MPV)
    • nebo je určen spíše k přepravě nákladu, než k přepravě osob
      (typicky je dvoumístný a vznikl odstraněním zadních sedaček (příp. zaplechováním bočních zadních oken) jinak osobního automobilu)
  • a zároveň má celkovou hmotnost do 3,5t (nebo aspoň do 5t, u vozů kategorie Ford Transit, MB Vario, Renault Mascott, Iveco Daily; minibusy na bázi dodávek, atp.)
  • nezahrnuji sem terénní vozy, které sice mají často značné užitné vlastnosti, ale tvoří samostatnou kategorii off-roadů; mezi dodávky řadím jen ta terénní auta, která tvarem karoserie připomínají spíše dodávku, než off-road (GAZela, UAZ 452, Mitsubishi L300 4x4, apod.)

Vozidlům, která se podivnými matematickými postupy (formální zrušení pátého místa, apod.) dostala za účelem odpočtu DPH do kategorie N1, ale jinak je to pořád osobák (třeba pětimístný VW Passat s mříží za zadními sedačkami) se pochopitelně nehodlám věnovat, protože to jsou dodávky jen pro finanční úřad.
A naopak mě zajímají mikrobusy v kategorii M1, takže podle právního zaškatulkování MxN dodávky od osobáků pro účel tohoto webu nerozlišuji.

Z hlediska roku výroby mě zajímají vozy vyrobené od konce druhé světové války do současnosti, nejvíce asi 80.-90. léta 20.stol.

Německo

  • Ford
    • Transit
    • Eilfrachter/FK1000/Taunus Transit
    • Transit Connect, Tourneo Connect
    • Escort Van / Courrier
    • Courrier (na bázi Fiesta)
  • Volkswagen
    • LT (zpočátku společně s MANem)
    • Crafter (společně s MB Sprinter)
    • Transporter/Caravelle/Multivan
      • T1
      • T2
      • T3
      • T4
      • Microbus pro USA, z přelomu tisíciletí
      • T5
    • Fridolin
    • Caddy
      • Caddy pick-up (VW Golf)
      • Caddy (Seat Inca s jinou maskou)
      • Caddy pick-up (Škoda Felicia pick-up s jinou maskou)
      • Caddy (po dlouhé době první 1paletová dodávka, kterou VW nikomu nesebral)
    • Golf (třídvéřový Golf2 bez zadních sedadel)
  • Opel
    • Combo
      • Combo A (Kadett E Combo)
      • Combo B (na bázi Corsa)
      • Combo C
    • Astra van
    • Corsa van
    • Movano (Renault Master s jinými štítky)
    • Vivaro (Renault Traffic s jinými štítky)
  • Mercedes Benz
    • Vario
    • T1
    • Sprinter (později společně s VW Crafter)
    • MB1000
    • Vito/Viano
    • Vaneo
  • Barkas
    • Framo
    • Barkas
  • Wartburg
    • 311-7
    • 312-7
    • 353 pick-up
  • Hanomag

Ostatní germánské

  • Daf/LDV

Románské vozy (Francie, Itálie, Španělsko, Rumunsko)

  • Renault
    • Mascott
    • Master (časem předán také Opelu a Nissanu)
    • Traffic (časem předán také Opelu a Nissanu)
    • Kangoo
    • Rapid/Express
  • Fiat
    • Ducato (společně: P J5, P Boxer, C C25, C Jumper)
    • Scudo (společně: P Expert, C Jumpy) (méně luxusní verze MPV vozu Fiat Ulysse)
    • Doblo
    • Fiorino
      1. 1977-1987: na bázi Fiata 127 (také Seat Fiorino)
      2. 1988-1994: na bázi Fiata Uno (také Seat Terra)
      3. 1994-2000: na bázi Fiata Mille (jižní Amerika, na bázi 2.generace Fiorina)
      4. 2008- (společně: P Bipper, C Nemo)
    • Strada
    • Panda Van
    • 600 Van, 600 Multipla,
  • Peugeot
    • J5 (společně: F Ducato, C C25)
    • Boxer (společně: F Ducato, C Jumper)
    • Expert (společně: F Scudo, C Jumpy) (méně luxusní verze MPV vozu Peugeot 806)
    • Partner (společně: C Berlingo
    • Bipper (společně: F Fiorino, C Nemo)
    • 207 XA
    • 107 XA (společně: C C2 Enterprise)
  • Citroën
    • C25 (společně: F Ducato, P J5)
    • Jumper (společně: F Ducato, P Boxer)
    • Jumpy (společně: F Scudo, P Expert) (méně luxusní verze MPV vozu)
    • Berlingo (společně: P Partner
    • C15
    • 2CV Camionette, Fourgonette, Pick up
    • Nemo (společně: F Fiorino, P Bipper)
    • C2 Enterprise (společně: P 107 XA)
  • Iveco
    • (Turbo) Daily
  • Seat
    • Fiorino (jako Fiat Fiorino z Fiata 127)
    • Trans (na bázi Seat Marbella, z Fiata Panda)
    • Terra (jako Fiat Fiorino z Fiata Uno)
    • Inca (přivlastnil si VW a nazval to VW Caddy)
    • Siata Formichetta (na bázi španělské obdoby Fiata 600)
  • Dacia
    • Logan
  • Piaggio
    • Porter (malý trambus, podobný jako od Suzuki a Subaru)
    • Ape (tříkolka)

Asie

  • Mazda
    • E
  • Isuzu
    • Midi
  • Mitsubishi
    • L300
  • Hyundai
    • H100
    • H1
  • Toyota
    • Hiace
  • Nissan
    • Inerstar (Renault Master s jinými štítky)
    • Primastar (Renault Traffic s jinými štítky)
  • Kia
  • Subaru, Suzuki
    • malé, úzké, až 6místné trambusové dodávky, obvykle 4x4; motor vzadu

SSSR a Ruská federace

  • UAZ
    • 452
  • GAZ
    • GAZelle (Gazela)
    • Sobol
  • Latvia

Polsko

  • ŻUK
  • Polonez / FSO Truck
  • (Daewoo) Lublin

ČS, ČR, SK

  • Škoda (a jiné značky na jejích základech)
    • Š 1200/1201/1202 pick-up/dodávka
    • Škoda/TAZ/Ocelot 1203/1500
    • BAZ Fourgonette (na bázi Š120)
    • Pick-up (na bázi Favorita)
    • Felicia pick-up
    • Forman Praktik, Forman Praktik Plus
    • Felicia Van Plus
    • Praktik (nepraktické cosi, na bázi Roomstera)
    • Octavia Praktik (nabízená v r. 2009 v Rakousku)
  • Škoda (plzeňská) Tatra Beta
  • Velorex 350 valník
  • Avia
    • 21F (v 90.letech v nabídce varianta formálně snžená na 3,5t)

Komentáře návštěvníků

Poskytovatelé diskusních služeb (Facebook, Disqus) si do cookies ve vašem prohlížeči ukládají různé údaje, čímž mohou narušit vaše soukromí. Načtením diskusí na vaši žádost s tím souhlasíte.
Na drtivé většině webů se plug-iny Facebooku, Googlu, Disqusu a jiných třetích stran načítají automaticky; a že u mě se to děje až na vaše výslovné přání (tedy většinou neděje), je moje specialitka pro ochranu vašeho soukromí.
Discussion plugins from 3rd parties (Facebook, Disqus) provide information about you to theirs providers, saving some information into cookies in your browser. If you will load discussion on your request, it means you agree with it.

Pokud máte účet na Facebooku

(nebo jiném z několika podporovaných serverů)

Chovejte se tady jako doma, ať vidíme, jak to u vás vypadá.
[nápis v linkovém autobusu]

A priori upřímně doufám, že mě obsah a forma příspěvků nedonutí k žádným moderátorským zásahům,
ale právo zásahu si vyhrazuji, protože tyto komentáře jsou přístupné komukoliv, kdo se zaregistroval na FB, a já netuším, co se tu může objevit.

V souvislosti s vkládáním odkazů na Vaše weby do komentářů nejsem hysterický. Odkaz na nekomerční web s relevantním obsahem, který může pomoci ostatním návštěvníkům, uvítám.

 
Načíst sem facebookové komentáře
pro čtení (aktuální počet: 0)
nebo přidání vlastního

(vyžadován javascript)
 
Komentáře se záměrně nenačítají samy, aby až do jejich načtení:
Facebook nevěděl, že jste tady právě vy,
nezkazila se přizpůsobivost webu a kvalita kódu
a nezvyšoval se datový tok.
 
Facebook ví, že tuto stránku teď někdo navštívil, ale na rozdíl od řešení obvyklého na drtivé většině jiných webů s FB pluginy tady díky mému způsobu realizace nepoznal, že jste to byli právě vy.

 

Pokud nemáte účet na Facebooku

Komentářový plugin Facebooku umožňuje vkládat komentáře i prostřednictvím účtů na několika dalších serverech (i když u nás nejsou moc používané).

Pokud nemáte žádný účet, prostřednictvím kterého byste sem mohli napsat komentář, neberte to jako diskriminaci. Zkrátka jsou tu komentáře alespoň pro uživatele FB a pár dalších serverů, což je lepší, než kdyby tu nebyly vůbec.

Kromě zjevné nevýhody má toto řešení i své výhody:

  • Při použití své FB identity by se většina uživatelů mohla zamyslet, co vypouští z prstů.
  • Odkaz na komentovanou stránku se může šířít Facebookem.
  • Ve výchozím nastavení se přednostně zobrazují komentáře zanechané návštěvníkovými facebookovými známými, což v důsledku podporuje obě předchozí výhody.

Navíc většina neuživatelů FB zůstává mimo FB ze svého vlastního rozhodnutí, takže jim neužívání Facebooku přináší různé pro ně důležité výhody (soukromí, čas), které snad vykompenzují nemožnost sem něco napsat.
Případně je možné jako náhradní možnost použít návštěvní knihu společnou pro celý web.
Časem třeba napíšu nebo nasadím nějaký jiný komentářový systém, který bude mít menší omezení pro komentátory, ale teď je tu alespoň toto.

Ale i tak si můžete alespoň přečíst komentáře od ostatních.

Strukturovaný opis komentářů

Pro:

  • paranoidní jedince, kteří nechtějí, aby FB věděl, že právě oni navštívili tuto stránku,
  • programátory, kterým se ta struktura vnořených polí bude líbit,
  • uživatele mobilních zařízení, kteří nechtějí, aby FB pokazil přizpůsobivost webu,
  • případný prohlížeč bez javascriptu
  • webový archiv, který si je takto uloží jako statický text dostupný v budoucnu i bez spolupráce Facebooku.
Array
(
    [error] => Array
        (
            [message] => (#4) Application request limit reached
            [type] => OAuthException
            [is_transient] => 1
            [code] => 4
            [fbtrace_id] => DAz0iEyQvMR
        )

)

Komentáře Disqus

Sem se javascriptem vkládají komentáře Disqus, teď Vám ale asi javascript nefunguje.
System for comments Disqus doesn't work without javascript.

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Doktor, architekt a programátor diskutují o tom, které povolání je starší. Už došli na samý počátek, k Rajské zahradě.
Doktor povídá: „Lékařská profese je evidentně nejstarší, protože Eva byla stvořena z Adamova žebra, a to byl ohromný chirurgický výkon.”
Architekt zjevně nesouhlasí: „Vezměte si zahradu samotnou. Předtím byl jen chaos a prázdnota, než Bůh stvořil onu zahradu a celý svět. Takže Bůh musel být architekt.”
Programátor, který dosud jen poslouchal, se ozývá: „To je hezký, ale odkud myslíte, že se vzal ten chaos?!”

 

Pro zamyšlení

Kritizovat – to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to uměl.
[Karel Čapek]