Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Setkání Moskvičů Pardubice 2010 (fotoreportáž) + historie Moskviče

 

Vytvořeno
19.9.2010

 

Nesouvisí to sice přímo s dodávkami, ale automobilů se to týká:

V sobotu 18.9.2010 se v okolí Pardubic konalo 3. setkání Moskvičů pořádané Moskvič klubem Pardubice za hojné účasti členů Moskvič klubu ČR.
Setkání začalo srazem a výstavou v Bohdanči,
odkud se vozy s posádkami přesunuly do Srchu na oběd,
pak do Rosic do železničního muzea ve vodárně pro parní lokomotivy
a na závěr do Pardubic, kde akci zakončila projížďka historickým trolejbusem.

Na setkání dorazilo zhruba čtyřicet Moskvičů se spalovacími motory a nově také osm nebo devět Moskvičů šlapacích.

Obsah článku

 

Automobily

407, 403

Model 403 je nedlouho vyráběným přechodem mezi starším kulatým modelem 407 a novějším hranatým 408.
Na pohled je téměř stejný jako starší 407, po technické stránce už ale odpovídá novějšímu modelu 408.

Nádherné kombíky odvozené od této kulaté generace jsou velkou vzácností, proto se na setkání žádný neobjevil.

 

408, 426

Model 408 je ve srovnání se svými předchůdci 407 a 403 o poznání hranatější.
Kombík odvozený od modelu 408 je označen 426.

V roce 1969 dostal tento vůz čtyřokou masku (zabudovaná přídavná dálková světla).

 

Detaily světel

 

408/1, 412

Typy 408/1 a 412 mají narozdíl od modelu 408 hranaté přední světlomety
a v případě sedanu také hranaté zadní sdružené svítilny ve tvaru L
(blinkry zůstaly špičaté v křidýlkách, zbytek je ve vodorovném obdélníku).
Dveřní kliky zůstaly vystouplé.

Modely 408/1 a 412 se liší objemem motoru:
408 a 408/1 má 1360 ccm; 4121500 ccm.
Kombík odvozený od sedanu 412 nese označení 427, ale na setkání se žádný neobjevil.

 

Detaily světel

 

2138, 2140, …

Model 2138 je nástupce vozu 408/1, má motor 408.
Model 2140, coby nástupce vozu 412, má motor 412.

Model 2138/2140 má oproti svému předchůdci
jednodušší a plastovější masku,
kliky zapuštěné ve dveřích
a v případě sedanu také zcela vodorovná obdélníková zadní světla bez blinkrů na ploutvičkách.

Soudobé kombíky jsou 2136 a 2137 (v závislosti na motoru)
a pro dobrý přístup do zavazadlového prostoru stále používají svislá zadní světla z modelu 408, takže při pohledu zezadu jsou k nerozeznání od svých předchůdců 426 a 427.

 

Detaily světel

 

Aleko

Předokolka (předchozí vozy měly kardan).

 

Cross-country

Na oficiální název tohoto vozu jsem se bohužel nezeptal, ale dnes běžným názvoslovím bych ho nazval „crosscountry”.
Karoserie kombi je posazená na podvozku s vyšší světlostí, hnaná je zatím jen zadní náprava – nicméně majitel a autor úpravy má v úmyslu přidat i pohon přední nápravy.

 

Specialitky a detaily

 

Další informace o historii automobilů Moskvič (jiný web, nový panel) naleznete na stránkách Moskvič klubu ČR.

Šlapací Moskviče

Na hromadné focení bylo shromážděno osm šlapacích Moskvičů a tři řidiči,
jeden další šlapací vůz byl ale prý při kumulování všech autíček na jedno místo zamčený ve velkém autě.

 

Hromadné snímky

Výstava, parkování, jízda.

Cedule

 

Sraz a výstava – Bohdaneč

 

Parkování při obědě

 

Jízda do Rosic

 

Parkování v Rosicích

 

Jízda z Rosic

 

Konec akce

 

Železniční muzeum Rosice

Navštívili jsme rosické železniční muzeum, vybudované v bývalé vodárně pro parní lokomotivy a jejím těsném okolí.

 

Projížďka historickým trolejbusem

Program setkání uzavírala projížďka historickým kloubovým trolejbusem po Pardubicích.
Česko-makedonský trolejbus Škoda Sanos 200Tr pro 143 cestujících, vyrobený v r. 1986, nápadně připomínal autobusy Ikarus.

Trolejbus byl do Pardubic dovezen před několika lety ze Zlína. Zadní část vozu prošla rekonstrukcí v r. 2006, přední v r. 2009.

Exteriér

 

Dveře trolejbusu se mi zdály být řešené stejně jako u autobusů Ikarus – jsou na čtvrtiny a otevírají se dovnitř (narozdíl od např. Karosy C, kde jsou na poloviny a otevírají se ven).
Ale jak jsem se dozvěděl od organizátora srazu a trolejbusového nadšence, trolejbus Sanos má dveře spíše jako autobus Škoda ŠM11. Sanos i ŠM11 totiž mají jednotlivé díly dveří samostatné, zatímco Ikarus má poloviny polovin spojené kloubem, podle kterého se skládají jako shrnovací dveře v bytě.

Interiér

 

Různé

 

Sraz vozů Toyota Celica

V Pardubicích jsme náhodou dvakrát potkali sraz sportovních automobilů Toyota Celica.

 
 

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Setkání Moskvičů Pardubice 2010 (fotoreportáž) + historie Moskviče. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-04-20]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/pick-up/reportaze/moskvic-foto-pardubice

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-04-20]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Kazatel, doktor a inženýr čekají na golfovém hřišti, až uvolní jamku skupina pomalých hráčů.
Inženýr: „Co je to za lidi? Už tady kvůli nim čekáme přinejmenším čtvrt hodiny!”
Doktor: „To nevím, ale někoho tak nešikovného jsem ještě neviděl!”
Kazatel: „Tamhle přichází správce hřiště. Zeptám se ho. – Ahoj Georgi, co je to před námi za skupinu? Jsou hrozně pomalí.”
George: „Jo tamti? To je parta slepých hasičů. Oslepli loni při hašení naší klubovny, tak je tady necháváme kdykoli zdarma hrát.” (Ticho.)
Kazatel: „To je smutné. Večer jim věnuji zvláštní modlitbu.”
Doktor: „Dobrý nápad. A já si popovídám s kolegou očařem, jestli by se pro ně nedalo něco udělat.”
Inženýr: „A proč vlastně nehrají v noci?”

 

Pro zamyšlení

Žít, to je nejvzácnější věc na světě, neboť většina lidí jenom existuje.
[Oscar Wilde]