Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Maturita

 

Vytvořeno
Květen 2002

 

Svaťák utek jako voda,
já nestihnul moc témat,
večer vozem značky Škoda
vyrazil jsem ze vrat.

Vezu látku zbývající,
do dvou tašek se to vejde,
ale v čase k dispozici
naučit to stejně nejde.

Ráno všichni vystrojení,
ta chvíle se blížila,
po slavnostním zahájení
otázka mě zděsila.

Nakonec to ale šťastně
s tou otázkou dopadlo,
a že pak to půjde kvapně
těžko by mě napadlo.

Na minuty vypadaly
pauzy dosti dlouhý,
v praxi se však vybarvily
jako chvilky pouhý.

Tahal jsem jen otázky,
co nestih jsem se učit,
takže bez vší nadsázky,
svaťák jsem moh zrušit.

Pamatuju velmi jasně
první v škole kroky,
člověk nad tím jenom žasne,
jak utekly ty roky.

A co to dalo za práci,
ale čtyři roky stačily,
by se některý prváci
v absolventy změnili.

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Maturita. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-10-08]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/basne/autenticke/maturita

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-10-08]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Matematik, fyzik a inženýr dostali všichni stejný gumový míček s úkolem zjistit jeho objem. Dostali k dispozici vše, co potřebovali k měření, a neomezený čas na vyřešení úkolu. Matematik použil metr, změřil obvod míčku, vydělil dvěma Pi, získal poloměr, umocnil na druhou, vynásobil Pi a vynásobil 3/4, čímž spočítal objem. Fyzik si vzal kbelík, nalil do něho 10,000 litrů vody, hodil do kbelíku míček a změřil objem vytlačené vody s přesností na pět platných číslic.
A inženýr? Ten si zapsal sériové číslo míčku a jeho objem si vyhledal.

 

Pro zamyšlení

Kritizovat – to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to uměl.
[Karel Čapek]