Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Maturita

 

Vytvořeno
Květen 2002

 

Svaťák utek jako voda,
já nestihnul moc témat,
večer vozem značky Škoda
vyrazil jsem ze vrat.

Vezu látku zbývající,
do dvou tašek se to vejde,
ale v čase k dispozici
naučit to stejně nejde.

Ráno všichni vystrojení,
ta chvíle se blížila,
po slavnostním zahájení
otázka mě zděsila.

Nakonec to ale šťastně
s tou otázkou dopadlo,
a že pak to půjde kvapně
těžko by mě napadlo.

Na minuty vypadaly
pauzy dosti dlouhý,
v praxi se však vybarvily
jako chvilky pouhý.

Tahal jsem jen otázky,
co nestih jsem se učit,
takže bez vší nadsázky,
svaťák jsem moh zrušit.

Pamatuju velmi jasně
první v škole kroky,
člověk nad tím jenom žasne,
jak utekly ty roky.

A co to dalo za práci,
ale čtyři roky stačily,
by se některý prváci
v absolventy změnili.

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Kazatel, doktor a inženýr čekají na golfovém hřišti, až uvolní jamku skupina pomalých hráčů.
Inženýr: „Co je to za lidi? Už tady kvůli nim čekáme přinejmenším čtvrt hodiny!”
Doktor: „To nevím, ale někoho tak nešikovného jsem ještě neviděl!”
Kazatel: „Tamhle přichází správce hřiště. Zeptám se ho. – Ahoj Georgi, co je to před námi za skupinu? Jsou hrozně pomalí.”
George: „Jo tamti? To je parta slepých hasičů. Oslepli loni při hašení naší klubovny, tak je tady necháváme kdykoli zdarma hrát.” (Ticho.)
Kazatel: „To je smutné. Večer jim věnuji zvláštní modlitbu.”
Doktor: „Dobrý nápad. A já si popovídám s kolegou očařem, jestli by se pro ně nedalo něco udělat.”
Inženýr: „A proč vlastně nehrají v noci?”

 

Pro zamyšlení

Škola produkuje mnoho lidí, kteří dovedou číst, ale nedovedou rozlišit, co za přečtení stojí a co ne.
[George Macaulay Trevelyan]