CV – Profesní životopis Ing. Martin Adámek

 

Mapka: Náchod a Meziměstí
  • E-mail a telefon:
    Ve veřejné (webové) verzi CV nejsou uvedeny,
    vizte kontakt na webu ⧉ (https://www.adamek.cz/kontakt/).
  • Osobní web:
    adamek.cz ⧉ (https://www.adamek.cz/)
  • Aktuální bydliště:
    Meziměstí, okres Náchod, Královéhradecký kraj
  • Rok narození:
    1983

 

 


Obecný profil

  • Učitel; autor
  • Technika; jazyky
 
 
 
  • Analytické myšlení
    (do hloubky a důkladně)
  • Systémové myšlení
    (vztahy mezi prvky, analogie, struktura, tabulky, v kontextu)
  • Smysl pro detail
    (pečlivost)

Výuka

  • převážně pro dospělé studenty
  • učitel češtiny pro Poláky od r. 2011
  • soukromý učitel od r. 2009
  • vyučující na VŠ (ICT) v letech 2008 až 2013
  • (cyklocestovatel – cestopisná promítání s živým vyprávěním v letech 2004 až 2019)
  • (vedoucí / instruktor na letních dětských táborech v letech 2000 až 2009)

Technika

  • profesně:
    webový a databázový programátor
    (komplexně; od technického návrhu po realizaci;
    PHP a MySQL (MariaDB); full-stack;
    přístupnost pro nevidomé uživatele, pro slabozraké uživatele, pro neobvyklá zařízení, starší zařízení, mobilní zařízení;
    s nízkými nároky na hardware a připojení)
  • zájmy:
    historie techniky,
    silniční vozidla, silniční doprava, užitková vozidla, historická vozidla a youngtimery,
    komunikační technologie (vysílačky, starší telefony)
  • magisterské vzdělání:
    ICT a management
  • střední škola:
    elektrotechnika a ICT
  • tři registrovaná technická řešení – užitné vzory (malé patenty)
  • radioamatérská zkouška (nejvyšší třída; bez omezení)
  • řidičské oprávnění pro všechny kategorie silničních vozidel

Jazyky

  1. CS rodilý mluvčí + soukromý učitel
  2. PL C1
  3. SK pasivně
  4. EN B2
  5. RU B2
  6. DE A1

Tvůrčí činnost

  • psaní (dvě populárně-naučné knihy; mnoho článků)
  • tabulky, přehledy, porovnání, slovníky
  • dříve také fotografování, příležitostně videotvorba
  • programování
  • a další činnosti, při nichž je vidět výsledek, nějaký výstup

 


Martin Adámek, Náchod, s. r. o.

  • Společnost založena v červenci 2015.
  • Před založením společnosti jsem některé činnosti vykonával v jiných právních formách (brigády – DPP, DPČ, smlouva o výkonu umělecké činnosti).
 
  • Učitel češtiny pro Poláky

  • Webový a databázový programátor

    • Technická stránka komplexně – od návrhu struktury po realizaci kódu
  • Cestopisná promítání

    • Z cest nejen na jízdním kole nejen za historií techniky
  • Překlady z polštiny do češtiny a tlumočení mezi češtinou a polštinou

    • Technické, obchodní, obecné
  • Doučování některých specializovaných podoborů z ICT

  • Majitel, jednatel

    • Zajištění provozu; finanční řízení / rozpočet a cash flow
    • Marketing, propagace a obchod
    • Administrativa, fakturace, vedení podvojného účetnictví, daňová přiznání, výkazy pro úřady
 
 
  • Učitel češtiny pro Poláky

    • Od r. 2011
    • Nyní hlavní činnost
    • Všechny úrovně
    • Skupiny i jednotlivci
    • Jazykové školy, firemní kurzy, výuka u studentů doma nebo v práci, on-line
    • adamek.cz/cestina-polsky ⧉ (https://www.adamek.cz/cestina-polsky/)
    • Úvodní videopřednáška on-line ⧉ (https://www.youtube.com/watch?v=S0FQrVRucYI&list=PLHLoERbnwX5J-Bmg5SkCjGrti_WFJHWyf&index=1)
  • Programátor databázových webových aplikací a webů

    • Pro zákazníky
    • Vlastní projekty
    • Komplexně technická stránka
      • od technického návrhu struktury po realizaci kódu, full-stack
      • .htaccess (mod_rewrite), relační databáze MySQL / MariaDB, PHP, XHTML, HTML5, CSS3, JS, AJAX, RSS
      • (nikoliv grafika)
      • přístupnost pro nevidomé uživatele, pro slabozraké uživatele, pro neobvyklá zařízení, starší zařízení, mobilní zařízení, responzivita, sémantika
      • s nízkými nároky na hardware a připojení
    • Od r. 2002
    • adamek.cz/en/web-apps/ ⧉ (https://www.adamek.cz/en/web-apps/)
  • Cestopisná promítání

    • Promítání fotografií doprovázená živým vyprávěním
      (neboli cestopisné besedy, přednášky, dia show, prezentace)
    • Pro školy i veřejnost
      • Pro základní školy, střední školy, divadla, kina, lázně, knihovny, kulturní domy, muzea
    • Z cest nejen na jízdním kole
      nejen za historií techniky
    • 2004 – 2019 cestopisná promítání
    • 2004 – 2014 cesty
    • adamek.cz/kolo/prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/kolo/prezentace/)
    • Cyklocestovatel
    • Několik nezávislých cest na jízdním kole s brašnami (natěžko) po Evropě; 22 zemí
      Potom také cesty na lehokole; historickým mikrobusem; na koloběžce s návěsem
      Navštívil jsem mnoho technických muzeí v různých evropských státech.
    • Při některých cestách také spolupráce s Českým rozhlasem
    • Spolupráce s výrobci a dovozci cyklistických a turistických potřeb
      (testování, návrhy zlepšení; propagace)
  • Překlady z polštiny do češtiny
    a obousměrné tlumočení mezi češtinou a polštinou

    • Technické,
      obchodní,
      obecné
    • Písemné překlady textů pouze do češtiny,
      tlumočení komunikace obousměrně.
      Zajištění písemného překladu z češtiny do polštiny za pomoci subdodavatele.
    • V letech 2014 až 2022
  • Soukromé doučování některých specializovaných podoborů z ICT

    • Algoritmizace
      (úvod do programování, základy programování)
    • Číselné soustavy,
      binární logika
      (logické funkce, Booleova algebra, De Morganovy zákony, Karnaughovy mapy)
    • Microsoft Office
      – MS Excel, MS Access, MS Word
    • Relační databáze v MySQL,
      tvorba webu,
    • Doučování pro dálkové i denní studenty VŠ,
      pro studenty SŠ
      i pro praxi.
      Konzultace.
    • Od r. 2009; příležitostně
    • adamek.cz/ict/doucovani-konzultace ⧉ (https://www.adamek.cz/ict/doucovani-konzultace/)
  • Majitel, jednatel

    • Vše od propagace po účetnictví.
      • Zajištění provozu; finanční řízení / rozpočet a cash flow
      • Marketing, propagace a obchod
      • Administrativa, fakturace, vedení podvojného účetnictví, daňová přiznání, výkazy pro úřady
    • Trojjediná role v jednomužné společnosti s r. o.:
      Majitel, jednatel a jediný zaměstnanec

 


RiverBit
Databázový programátor

 
 

Databáze MariaDB/MySQL
– programování, optimalizace, SQL tuning


  • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/2023-reference-riverbit-signed.pdf)
 
 

Databáze MariaDB/MySQL
– programování, optimalizace, SQL tuning


  • Zpracování stavu zásob a pohybů na skladech klientů
  • Periodické automatické zpracování velkého objemu dat v omezeném čase
  • Každá databáze má stovky tabulek.
  • Některé tabulky mají cca 150 milionů řádků.
  • MariaDB/MySQL dotazy spouštěné z PHP
  • Spolupráce full remote (100% na dálku), B2B (subdodavatelsky)
  • 2022 – 2023

 


Felax
Seniorní programátor a architekt
webů, databázových webových aplikací a webových portálů

 
 

Weby a databázové webové aplikace
– technický návrh, programování, kódování

 
 

Weby a databázové webové aplikace
– technický návrh, programování, kódování

  • Seniorní vývojář (programátor) a architekt
    webů, webových aplikací (databázově orientovaných) a webových portálů
  • Technická stránka komplexně – od návrhu struktury po realizaci kódu
  • .htaccess/mod_rewrite;
    PHP, MySQL/MariaDB;
    XHTML/HTML5, CSS 3;
    JS, AJAX; …
  • 2012-03 – 2014-09 zaměstnanec
  • Následně subdodavatel

Komplexní realizace webových aplikací a webových prezentací
kromě grafického návrhu, flashe a obsahu

  • Analýza požadavků a potřeb zadavatele
  • Návrh hierarchie webu a struktury URL (realizace v .htaccess / mod rewrite
    • i pro různé domény u jednoho projektu a pro různé jazykové verze)
  • Návrh, optimalizace a realizace struktury databáze (vč. importů dat z jiných systémů)
  • Naprogramování back-endu i front-endu (PHP, MySQL, JS, AJAX)
  • Nakódování front-endu
    (XHTML/HTML5, CSS 3; sémantika, responzivita, přístupnost, SEO)
  • Komunikace s API a import dat (informační služby; booking; platby; aplikace pro FB)
  • Částečně úprava textace; jazyková a typografická korektura
  • Spolupráce s grafiky
    • komunikace na téma požadavků a možností pro dosažení responzivního designu
  • Spolupráce s autorem flashových aplikací
    • komunikace pro definici našeho vnitřního protokolu pro spolupráci mých webových aplikací (webového portálu) s jeho flashovými aplikacemi vkládanými do web. aplikací
      • pro automatizovanou individuální úpravu obsahu flashových aplikací na základě dat v databázi (data objednávky); pro nastavení vizuálu podle domény (multi tenant)

 

  • Some specific projects stated at recommendation sheet and at LinkedIn profile
    (e.g. booking system for registration of participants for concrete workshops at more-days events; information portal aggregating various types of data relevant for concrete ski resorts; consumer competition; voting/survey/competition car of the year; portal with videos, games and encyclopedia; website for configuration of best-wishes cards custom-made on-line; common presentation websites of companies; …).
  • Informační portál agregující různá data (informace a znalosti) z různých zdrojů
    a zobrazující relevantní výběr pro konkrétní horská střediska
  • Portál s videi, hrami a encyklopedií – webové prostředí pro provoz flashových aplikací jiného autora, běžící současně na různých doménách pod různými brandy – multitenant
  • Webové aplikace pro konfiguraci přání na míru (pro automatizovanou; i pro zakázkovou)
  • Rezervační systém pro přihlašování účastníků na konkrétní aktivity při několikadenních akcích, s různým programem různých lektorů probíhajícím současně;
    další rezervační systémy
  • Různá administrační prostředí pro různé weby / webové aplikace / systémy
  • Spotřebitelské soutěže
  • Hlasování/anketa/soutěž auto roku – soutěže a zpravodajství
  • Web pro lokální internetovou TV (webový archiv pro on-line vysílání);
    • AJAXové vyhledávání jiného videa bez přerušení přehrávání videa stávajícího
  • Firemní prezentační weby; částečně zpravodajské servery (úpravy); …

 


Univerzita Hradec Králové,
Fakulta informatiky a managementu,
Katedra informačních technologií
(UHK FIM KIT)
 
Interní/externí doktorand,
externí
vyučující

  • 2008-09 – 2013-08
  • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/uhk-fim-kit-en.jpg)
 
 
 
  • Od r. 2008 předmět „Technologie pro publikování na webu 1
    • XHTML, CSS,
      základy použitelnosti a přístupnosti webu
      (včetně responzivity),
      sémantiky a SEO
    • Postupně přibylo:
      cvičení, přednášky,
      inovace předmětu,
      výuka v angličtině
      pro zahraniční studenty
      a výuka pro studenty v kombinované formě studia
  • Od r. 2009 předmět „Principy počítačů”
    • Číselné soustavy,
      binární logika
      ,
      základy elektrotechniky
    • Cvičení
  • Vedení a oponentura závěrečných prací

 


Apos
Rodinná velkoobchodní a maloobchodní firma – všechny potřebné práce

 
  • Cca v letech 2002 – 2008 (při denním magisterském studiu)
    především řidič dodávkových vozidel
    • Zejména rozvoz zboží
      (trasa cca 1 – 10 míst; cca 5 – 150 km; kontakt se zákazníky)
    • Doplňkově návoz zboží
      (otočka cca 1 – 3 místa; cca 100 – 350 km)
    • Opel Combo, Ford Transit L, Peugeot J5 Maxi, Iveco Turbo Daily Maxi
    • Příležitostně souprava o celkové hmotnosti okolo 5 tun
 
 
 
  • Pavel Adámek – Apos / SOPA s r.o. (Náchod)
  • V průběhu času různá práce v různé míře dle možností;
    od dětství cca do období v průběhu doktorského studia;
    cca 1991 – 2011
  • Kontakt se zákazníky a prodej
    • Velkoobchod
      (prodej B2B ze skladu)
    • Velkoobchodní prodej z vozidla
      (u zákazníka; výběr zboží zákazníkem přímo na místě;
      ještě před rozšířením internetu – tedy kvůli věku jen jako spolujezdec)
    • Maloobchod
      (především hračky, školní potřeby, papírenské zboží)
    • Přímé dodávky kancelářských potřeb a obalového materiálu do firem
      (rozvoz dle objednávek – řidič;
      ale dle potřeby i řešení různých záležitostí se zákazníky)
  • Skladové práce
    (příjem zboží, inventury, manipulace, vychystávání a expedice zboží)
  • Kancelářské práce
    (telefony, faxy, dopisy, fakturace, objednávky, příprava účetnictví, …)
  • Péče o výpočetní a komunikační techniku
    (vč. odborného servisního programování pobočkové telefonní ústředny)
  • Příprava letáků a webu;
    kontrola a posuzování (příp. oprava) reklamací;
    pomocné práce; …

 


Vzdělání – absolvované

 

Kurz vysokoškolské pedagogiky

  • Univerzita Hradec Králové

Vratislavská polytechnika, Polsko

  • Doktorandský studijní pobyt Erasmus na jeden semestr

Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu

  • Magisterský obor:
    Informační management

Střední průmyslová škola elektrotechnická Pardubice

  • Výpočetní a automatizační technika
  • Maturitní práce:
    Počítačový program pro domácí účetnictví a osobní finance
 
 

Kurz vysokoškolské pedagogiky

  • Univerzita Hradec Králové,
    Institut dalšího vzdělávání
    (UHK IDV)
     
  • Kurz pro vyučující na Univerzitě Hradec Králové
  • Program celoživotního vzdělávání
  • Kurz absolvován; 30 hodin
  • Osvědčení ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/vs-pedagogika-bezudaju.jpg)
  • 2011-03-11 – 2011-05-13

Vratislavská polytechnika,
Fakulta informatiky a řízení,
Polsko

  • Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania (PWr WIZ)
  • Wrocław University of Technology, Faculty of Computer Science and Management
     
  • Doktorandský studijní pobyt Erasmus na jeden semestr
  • Získáno 220 % požadovaných ECTS kreditů (40 z 18) ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/university/pwr-transcript.jpg)
    • Šest předmětů v polštině
    • Dva předměty v angličtině
  • Složena zkouška z polštiny na úrovni C1 ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/pwr-c1-bezudaju.jpg)
    (Politechnika Wrocławska, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców)
  • 2010-02-16 – 2010-06-30

Univerzita Hradec Králové,
Fakulta informatiky
a managementu
(UHK FIM)


Střední průmyslová škola elektrotechnická a Vyšší odborná škola Pardubice
(SPŠE a VOŠ Pardubice)

  • Studijní obor:
    Středoškolský obor:
    Slaboproudá elektrotechnika
  • Zaměření:
    Výpočetní a automatizační technika
  • Maturitní práce:
    Počítačový program pro domácí účetnictví a osobní finance
    • Napsáno v C++;
      pro Windows 95 a novější
    • Není potřeba instalovat;
      cca 0,58 MiB (jeden .exe soubor)
    • Funkční i na pozdějších Windows (Win XP, Win 7, …);
      funkční na Windows 64 bit;
      na Win 10 vady vzhledu, ale v zásadě funkční
    • Webová stránka s informacemi a stažení ⧉ (https://www.adamek.cz/sw/ucto/)
    • Soutěž Středoškolská odborná činnost (SOČ) ⧉ (https://www.soc.cz/):
      • Ročník: (2001/)2002
      • Kategorie: Ekonomika a řízení
      • Výsledek: První desítka v celostátním kole v kategorii v ročníku
  • Složena maturitní zkouška
  • 1998 – 2002

Základní škola

  • Od 5. ročníku s rozšířenou výukou matematiky a fyziky
  • 1989 – 1998

 


Studium ukončené (přerušené) bez absolvování

Tato studia jsem sice nedokončil,
ale každé z nich mi mnoho dalo, každé pro mne mělo smysl a přínos.

 
  • Informační a znalostní management
    (doktorský obor)
    • CB-radio in Road Traffic as Social Network and Information Technology

      • Recenzovaný článek; v angličtině (mezinárodní konference)
      • CB radio na dopravních kanálech
      • Obecně, principiálně
      • Na základě praktických zkušeností
      • Článek ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pdf)
      • Prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pps)

     
  • Učitelství českého jazyka pro SŠ
    (magisterský obor)
  • Polský jazyk
    (program celoživotního vzdělávání)
 
 

Doktorský obor:
Informační a znalostní management

  • Univerzita Hradec Králové,
    Fakulta informatiky a managementu,
    Katedra informačních technologií

    (UHK FIM KIT)
  • Splněny povinné předměty krom jednoho, splněny další předměty;
    publikovány odborné články a příspěvky na konferencích;
    ukončeno bez absolvování.
  • 2008 – 2013
  • CB-radio in road traffic as social network and information technology

    • Obecný popis, jak principiálně funguje CB radio na dopravních kanálech
      • Na základě praktických zkušeností s jeho užíváním v provozu
      • Pro informatiky, kteří CB radio nepoužívají
    • V angličtině (mezinárodní konference)
    • Recenzovaný článek
    • Prezentovaný na konferenci SoNet Workshop 2010; Social Networks: Computing and Mining;
      Mendelova univerzita v Brně, PEF; 3. - 5. 9. 2010
    • Publikovaný v odborném časopisu International Journal on Social Media;
      ročník I, 2010; číslo 1; Konvoj; ISSN 1804-5251
    • Článek ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pdf)
    • Prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pps)

Magisterský obor:
Učitelství pro střední školy:
Informatika + Český jazyk a literatura

  • Univerzita Hradec Králové,
    Pedagogická fakulta
    (UHK PdF)
  • Splněna většina jazykovědných předmětů i některé jiné;
    přerušeno a ukončeno bez absolvování.
  • Vedlejší studium na přelomu magisterského a doktorského studia informatiky
  • Seznam absolvovaných předmětů (celkové vysvědčení ze školy) naleznete níže, v sekci Jazyky > Čeština.
  • 2007 – 2009

Program celoživotního vzdělávání:
Polský jazyk ve státní správě

  • Univerzita Hradec Králové,
    Pedagogická fakulta
    (UHK PdF)
  • Nedokončeno, absolvovány 3 semestry ze 4
  • Vedlejší dvouleté studium 1 den týdně
    při hlavním magisterském studiu informatiky
  • Seznam absolvovaných předmětů (potvrzení ze školy) naleznete níže, v sekci Jazyky > Polština.
  • 2003 – 2004

 


Jazyky

  1. Čeština
    • Nadprůměrná znalost
    • Profesionální jazykové služby
  2. Polština
  3. Angličtina
    • B2  
      (certifikát Cambridge FCE)
    • Čtení C1  
      (dílčí výsledek zkoušky Cambridge FCE)
    • Profesionální práce
  4. Ruština
    • B2  
      (certifikát Petrohradská státní univerzita)
    • Základy
  5. Němčina
    • A1  
      (certifikát Goethe Institut)
    • Velmi slabé základy
  6. (Slabé střípky dalších evropských jazyků)

Na znalosti uvedených jazyků mám zájem pracovat.

Odkazy na certifikáty a další podrobnosti níže, po rozbalení.


Stupnice úrovní znalosti jazyka

podle European Framework of Reference (CEFR, CEF, CEFRL) ⧉ (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages):

A1 < A2   <   B1 < B2   <   C1 < C2

Kde A1 je nejhorší (nejnižší) úroveň znalosti;
a C2 je nejlepší (nejvyšší) úroveň znalosti.
 

Moje vlastní(!) neoficiální(!) definice těchto úrovní:

  • I consider levels A as suitable for tourism and travelling,
    possibly for mid-term staying or short-term living,
    and also for unskilled and low-skilled work.
  • I consider levels B as suitable for long-term staying and long-term living
    and also for highly skilled work.
  • I consider levels C as suitable for providing of professional language services related to that language
    and possibly also for work with very high responsibility with risk of very serious damage,
    e. g. highly skilled work related to a health and a life.

My language levels
  A1 A2 B1 B2 C1 C2
CS  
Czech
Native speaker, teacher
 
PL   Polish C1
certificate
Polish C2 4 modules of 5:
 Reading,  Listening,  Grammar,  Speaking.
SK     I understand Slovak; majority of Slovaks understand Czech.  
EN     English B2 certificate English C1 in Reading  
RU     Russian B2 certificate  
DE German A1 certificate  
 
 
 
  1. Czech language
    🇨🇿

    • Native speaker – mother tongue
      plus above-average knowledge
       
    • Studium Učitelství českého jazyka pro české střední školy:

      (studijní program „Učitelství pro střední školy”)
       
      Češtinu jsem rozestudoval na Pedagogické fakultě na Univerzitě Hradec Králové,
      jako vedlejší činnost na přelomu magisterského a doktorského studia informatiky, mého hlavního oboru na sousední fakultě.
       
      Během dvou let jsem absolvoval svůj vlastní výběr předmětů z asi tří ročníků studia,
      absolvoval jsem tedy jen některé předměty;
      ale ty předměty, které jsem absolvoval a které byly zakončeny zkouškou, jsem zakončil na výbornou.
       
      Takto jsem se účinně soustředil na exaktní jazykovědné předměty
      (v nichž jde o to, aby se vědělo, co chce autor sdělit),
      z nichž jsem se naučil, co se dalo,
      a naopak jsem opomíjel umělecké literární předměty
      (v nichž jde o to, aby se nevědělo, co chce autor sdělit).
       
      Seznam absolvovaných předmětů ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/university/pdf-celkove-vysvedceni.pdf) z nedokončeného studia středoškolské pedagogiky – českého jazyka pro české střední školy
       
       
    • Professional language services
      • I teach Czech language for Polish speakers.
        Teaching offer ⧉ (https://www.adamek.cz/cestina-polsky/vyuka/)
      • I translate from Polish into Czech language sometimes
        (technical, business and general texts).
      • References ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/) – webpage with various references

       
    • Articles about Czech language
      (for Polish speakers)
    • Video lecture: Introduction to Czech language for Poles
      (in Polish language)
       
    • I helped with a translation of language jokes from English into Czech language for book series „Černá skříňka – letecké vtipy a citáty” („Black Box – Aviation Jokes and Quotes”).
      • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/2018-cerna-skrinka.jpg)
    • I can find and correct the most of language errors in a Czech text.
    • I use the Czech language for publishing
      (two popular science books ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/);
      plenty of articles, mostly about technology or languages;
      formerly also travelogue presentations and cooperation with Czech Radio).  
       
       
    • TV competition „Pálí vám to?” („Are You Smart?”)
    • TV competition „Česká tajenka” („Czech Riddle”)
  2. Polish language
    🇵🇱

  3. Slovak language – passively
    🇸🇰

    • I can understand Slovak,
      both written and spoken.
    • Most Slovaks understand Czech,
      so I can communicate with Slovaks.
  4. English language
    🇬🇧

     

    • Older certificates – 20 years sooner; at lower level:
    • Professional work
      (I can communicate about our work with clients, colleagues, suppliers, etc. in English.)
    • Reading; writing;
      communication and speaking
       
    • I was teaching a subject „Technologies for Web Publishing”
      for foreign students in English
      at Faculty of Informatics and Management
      at the University of Hradec Králové
      in 2008 – 2013
      (references ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/uhk-fim-kit-en.jpg))
  5. Russian language – basics
    🇷🇺

    • Certificate B2 ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/ru-b2-certificate-email.pdf)
      • Reference (details) ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/ru-b2-reference.pdf) – points and percentage per parts of the exam
      • Saint Petersburg State University
        Санкт-Петербургский государственный университет
      • Exam in Prague, Czechia;
        conversation/speaking exam via on-line video-call to Saint Petersburg, Russia;
        written parts of exam evaluated in Saint Petersburg, Russia.
      • B2 level
        by European Framework of Reference (CEFR, CEF, CEFRL) ⧉ (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages),
        the 3rd highest level of the 6 existing
  6. German – very poor basics
    🇩🇪

    • Certificate A1 ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/de-a1.pdf)
      • Goethe Institut, Prague, Czechia
      • A1 level
        by European Framework of Reference (CEFR, CEF, CEFRL) ⧉ (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages),
        the lowest level of the 6 existing
      • Four modules (Listening, Reading, Writing, Speaking),
        with a score of 79.7% to 99.6% in each module.
      • Overall 85% (60% required).
        Overall assessment „good”:
        According to the table, this can be seen as a nice solid B.
      • 2024-05

       
    • Basic words and very basic grammar of German
    • I can express very basic pieces of information and very basic questions.
  7. Poor shreds of another European languages
    🇪🇸

    • Fragments of another European languages

I am interested in working on my knowledge of the above languages.

 


Řidičský průkaz

 
  • Všechny skupiny (mj. B, C+E, D+E, …)
  • Profesní způsobilost (kód 95)
  • Psychotesty
  • Karta řidiče do tachografu
 
 
  • Všechny české skupiny
  • A, B, B+E, C, C+E, D, D+E, T
  • Profesní způsobilost / Profesák / Kód 95
    • Obě skupiny: C(+E), D(+E)
  • Psychotesty – Dopravně-psychologické vyšetření – Psychická způsobilost k řízení motorových vozidel
    • Pro řízení vozidel/souprav s celk. hm. nad 7,5 t nebo vozidel nad 1+8 míst
  • Paměťová karta řidiče do digitálního tachografu
  • Výpis z evidenční karty řidiče mohu předložit

Praxe

  • B+E příležitostná praxe přes 20 let
    • Různé dodávky a různé jednoosé nebo tandemové přívěsy dle potřeby a možností.
    • Jízda s tandemovým přívěsem mě baví,
      ověřil jsem si to i v autoškole C+E:
  • C a D téměř bez praxe
    • V autoškole jsem jezdil
      • se 13m autobusem Iveco Crossway
      • a se soupravou Iveco Eurocargo s tandemovým přivěsem
        o délce soupravy cca 18 m.
      • Vše po silnicích 2. a 3. třídy v okolí Broumova, mezi vesnicemi v pohraničí.
    • Krátká praxe s kamiony
      • Řidič – zástup za řidiče na dovolené.
        O dovolené mezi mojí běžnou prací.
      • Splnění snu z dětství.
        Malí kluci – malé hračky; velcí kluci – velké hračky.
        Čištění hlavy mezi výukou.
      • Sedlový tahač Renault T
        + skříňový návěs s roletou,
        pravidelná noční linka, vnitrostátní,
        cca 1 týden
      • Sedlový tahač DAF XG+ 480 FT
        + plachtový návěs,
        mezinárodní doprava,
        cca 1 týden
      • Spotřeba paliva významně nižší,
        než jakou měli s těmi samými kamiony jejich stálí řidiči.

Vybláznil jsem se za mlada; pak jsem dostal rozum.
Snažím se jezdit bezpečně a ekonomicky, a s ohledem na auto;
udržuji bezpečný a ekonomický* odstup od předchozích vozidel a snažím se myslet dopředu.

(* větší, pro plynulejší jízdu a menší změny rychlosti)

 


Publikované knihy

 
  • Jak funguje letecká záchranka
  • Spam: Jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu
  • adamek.cz/knihy ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/)
 
 
  • Jak funguje letecká záchranka:
    Zákulisí, záchranáři, zásahy

    • ISBN 978-80-251-2589-2
    • Vydavatel: Computer Press, a.s.
    • Vydáno v r. 2010
    • LZS je v této knize formou podrobné reportáže popsána zeširoka, z pohledu mnoha oborů.
      Na hradecký heliport jsem se opakovaně vracel, kniha vznikala dlouhodobou spoluprací s odbornými poradci, doplnil jsem ji i materiály od dalších českých i zahraničních autorů (fotky, graf, videa).
    • Více informací: adamek.cz/knihy/lzs ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/lzs/)
  • Spam:
    Jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu

    • ISBN 978-80-247-2638-0
    • Vydavatel: Grada Publishing, a.s.
    • Vydáno v r. 2008
    • Kniha je určena pro více skupin čtenářů od široké veřejnosti, přes firmy, až po webmastery a jiné profesionály v oblasti ICT. Komplexně se věnuje oblasti spamu i některým příbuzným tématům. Nabízí pohled nejen z hlediska informačních a komunikačních technologií, ale i z hlediska marketingově-psychologického, s eticko-morálními vsuvkami.
    • Více informací: adamek.cz/knihy/spam ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/spam/)

 


Technická řešení – užitné vzory

 

Technická řešení zapsaná u Úřadu průmyslového vlastnictví jako užitné vzory:

  • Zapojení sdružující funkci blinkru a obrysového světla do jedné žárovky
  • Zapojení ventilátoru kotle na tuhá paliva přes časové relé paralelně k termostatu (ergonomie zatápění)
  • Připevnění čelové svítilny na přilbu, zejména cyklistickou
 
 

Technická řešení
a jejich zápisy u Úřadu průmyslového vlastnictví jako užitné vzory
(samostatné zařízení, bez patentového zástupce).

(Někdy slangově tzv. „malé patenty”.)

  • Zapojení sdružující funkci blinkru a obrysového světla do jedné žárovky

    • Číslo dokumentu: 29720
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0029/uv029720.pdf)
    • Registrováno v r. 2016
  • Zapojení ventilátoru kotle na tuhá paliva přes časové relé paralelně k termostatu (ergonomie zatápění)

    • Technické řešení pro zvýšení použitelnosti (komfort, ergonomie, UX) kotle na tuhá paliva a pro zvýšení jeho odolnosti vůči chybě uživatele.
    • Číslo dokumentu: 25671
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025671.pdf)
    • Informace na mém webu ⧉ (https://www.adamek.cz/zlepsovaky/kotel-termostat-ventilator/)
    • Registrováno v r. 2013
  • Připevnění čelové svítilny na přilbu, zejména cyklistickou

Vyhledávání v databázi Úřadu průmyslového vlastnictví ⧉ (https://isdv.upv.gov.cz/webapp/resdb.home)
 

 


Dobrovolnictví:
Letní dětský cykloturistický tábor a cyklo-kroužek
Instruktor, oddílový vedoucí, hlavní vedoucí tábora;
vedoucí kroužku

 
 
 

2000 – 2009
Letní dětské cykloturistické tábory
a zájmový cyklistický kroužek

  • Instruktor, oddílový vedoucí, hlavní vedoucí tábora; vedoucí kroužku
  • Pro děti a mládež (9 – 17 let)
  • od r. 1995 účastník (dítě na táboře)
  • od r. 2000 instruktor/vedoucí
  • 2007, 2008, 2009 hlavní vedoucí tábora
    • příprava a propagace, organizace, technické zajištění;
    • vedení tábora, příprava programu a plánování činností;
    • dokumentace, evidence;
    • kompletní správa financí – od rozpočtu po vyúčtování;
    • 9 dní tábora v létě = vše potřebné od podzimu do podzimu
  • některé školní roky vedoucí cykloturistického kroužku probíhajícího jednou týdně

Zastřešující organizace:

  • Déčko Náchod / Duha Bartoňka

 


Dobrovolnictví:
Mezinárodní sraz šlapacích autíček
Spoluzakladatel;
Jeden z hlavních pořadatelů
(PR, mezinárodní komunikace)

 
 
 

Co-founder

  • Main author of programme and venue selector; involved also in many other aspects

One of the main organisers for first two years

  • Focus on PR and communication with journalists
  • Focus on communication with international visitors
  • Also involved in other activities
  • Event years 2012, 2013

In the following years – Ongoing involvement

  • Continued to support international visitors in the following years
    (e.g. by organising local trips)
  • Helped on the day of the event as needed,
    but no longer involved in year-round preparations
  • Communication in Polish and English, and a bit of Russian,
    on site or during trips when needed

International Children’s Pedal Cars Meeting

  • since June 2012
  • 1 day event
  • Náchod, Czechia
  • The largest children’s traffic playground in the country
    (this is not our achievement, this place already existed during my childhood;
    we started using it for our meeting one day a year because it is a perfect place for such an event)
     
  • vintage children pedal cars Moskvitch
    (formerly widespread in Czechoslovakia)
  • all other children pedal vehicles
    (another cars, agro-tractors, formulas, ... ;
    vintage or recent)
  • with or without child driver
    (programme for children-drivers; exhibition of vehicles for owners)
     
  • side programme:
    small meeting of real big oldtimer cars

Participants with real big Moskvitch / Izh oldtimer cars traditionally come to most editions of the event from Lithuania, driving all the way diagonally across Poland under their own power. In some years, participants with real big Moskvitch / Izh cars also arrived from Latvia or Estonia.
These guests are usually the reason for the international trips and the foreign-language communication (Polish, English, and a bit of Russian), though their participation varies year to year.

 


Dobrovolnictví: Různé

  • Řidič dodávky / mikrobusu
    pro letní dětské tábory nebo podobné sportovní/turistické akce
  • Dobrovolný dárce krve
  • Světový pohár v alpském lyžování:
    Pěší pořadatelská služba
 
 
 

Van / microbus driver
for children summer camps or similar sport/touristic events

  • Driving of van or microbus plus trailer.
    Transporting people, baggage, boats, equipment, ...
  • Sometimes, occasionally.
  • Children's summer camps,
    summer river trips (canoes, rafts),
    winter trips to the mountains,
    and similar activities.
  • Non-commercial events for children, youth or even adults.
    What my friends and their non-profit leisure-time youth organisations needed.
  • Sometimes volunteer help for another persons without being directly involved in the event,
    sometimes I enjoyed the event too, as one of participants.
  • Ca 2003 – 2009.
    The years mentioned are very approximate, for guidance only.
    It is occasional activity.

 

Unpaid voluntary blood donor

  • Silver Medal of Prof. Janský
    • awarded for twenty unpaid blood and plasma donations
  • 2005 – 2015

 

Ladies Alpine Skiing World Cup:
Race weekend in Špindlerův Mlýn, Krkonoše, Czechia
Walking organizing service

  • Volunteer – walking organizing service
    (on-site steward)
  • Direct contact with (care of) Czech and foreign
    visitors, journalists, coaches and competitors
    • e.g. in finish zone
    • front-line position, e.g. restricted access checkpoint
    • in-field communication in English, Czech, Polish and basics of Russian
    • on-site removal of language barriers, actively resolving a critical misunderstanding and ensuring smooth interaction
  • Help with preparation, organization and packing of races
    • 5 days
    • 2008
  • Organizing organization:
    • Skiklub Špindl produkce
  • Under the patronage of:
    • FIS
      (Fédération Internationale de Ski;
      The International Ski and Snowboard Federation)

 


Koníčky a zájmy

  • Aktivní koníčky

    • Chůze, pěší turistika
    • PMR DX
      • S radiostanicemi PMR navazujeme rádiová spojení na relativně velkou vzdálenost;
        pomocí vysílání z míst s velmi výhodnými podmínkami:
        S radiostanicemi, které v běžné provozní praxi obvykle mají dosah velmi nízké jednotky km,
        navazujeme spojení na desítky km nebo na velmi nízké stovky km.
      • Spojení vysílaček s turistikou.
    • Amatérské rádio
      • Průkaz odborné způsobilosti Harec amatérské radiokomunikační služby (CEPT T/R 61-02)
        • Radioamatérská zkouška nejvyšší třídy; bez omezení
      • Radioamatérská licence
    • Koloběžka
      (poháněná nohama)
  • Pasivní zájmy

    • Silniční doprava (spíše nákladní),
      užitková vozidla (především lehká – dodávky, mikrobusy, …),
      částečně terénní vozidla,
      historická vozidla, youngtimery, …
    • Historie techniky
    • Komunikační technologie (vysílačky, dříve i telefony),
      elektronika, ICT,
      webové technologie, přístupnost webu pro znevýhodněné uživatele,
      ergonomie, …
    • Jazyky
 
  • Dřívější koníčky:
 
 
  • Dřívější koníčky; teď (dočasně?) neaktuální

    • Cyklistika, cykloturistika, cyklocestování
    • Kynologie
    • Vodní turistika – vodáctví
    • Cestování, turistika
    • Fotografování
    • Četba: Dystopie; literatura faktu / populárně-naučná
    • Škoda 1203 (mikrobus)