CV – Professional Curriculum Vitae Ing. Martin Adámek

 

Map: Náchod and Meziměstí; in Czechia, at state border with Poland (north state border of Czech Republic)
  • E-mail and phone:
    Not given at public (web) version of CV,
    see contact information at website ⧉ (https://www.adamek.cz/en/contact/).
  • Personal website:
    adamek.cz ⧉ (https://www.adamek.cz/)
  • Current residence:
    Meziměstí, district Náchod, region Hradec Králové, Czechia
  • Year of birth:
    1983

 

 


Driver C+E / LKW-Fahrer

  • Driving licence category C+E+95, D+E+95
  • Psychotests
  • Driver memory card for the digital tachograph
  • A very short initial experience with semitrailer truck C+E
    (as a substitute; during my holiday from my main job)
  • Experience B+E 20 years (occasionally)
  • Interest in road transport; technical education
     
  • Languages:
    • English fluently (B2)
    • Czech native
    • Polish fluently (C1)
    • Slovak passively
    • Basics of Russian (B1)
    • Very poor basics of German (A1)
    • Navigational bits from a mixture of Romance languages

I am interested in part-time job.
E.g. driving some weeks; possibly another option; by arrangement, to make it sense for both parties.

 

Why I want to be a professional driver:

 
 

Proč chci za volant:

  • Celý život mám kladný vztah k užitkovým automobilům a silniční dopravě.
  • Při magisterském studiu jsem rozvážel zboží s dodávkami
    (Ford Transit L, Peugeot J5 Maxi, Iveco Turbo Daily Maxi, ...).
  • Během magisterského studia jsem si ŘP rozšířil na B+E.
  • Jako veterána jsem si pořídil Škodu 1203 ⧉ (https://www.adamek.cz/skoda-1203/madarsko/);
    a na běžné ježdění Opel Combo (teď už youngtimer, nastávající veterán).
  • Ke čtyřicátinám jsem si ŘP rozšířil na sk. C a následně na C+E a D+E,
    původně mj. pro radost a pro jistotu,
    ale hned po zkouškách D a C + E se mi po velkém volantu začalo stýskat.
    Tak jsem si doplnil ještě profesák, abych mohl opravdu jezdit.
  • Řízení kamionu byl můj sen z dětství,
    a po cca 30 letech jsem se ho rozhodl na částečný úvazek realizovat.
  • Od promoce pracuji hlavou
    (programování; výuka ICT, především na univerzitě; výuka češtiny, především soukromě; cestopisná promítání),
    a chtěl bych si tu hlavu pravidelně čistit.
  • Jako student jsem na kole na těžko navštívil 22 evropských států.
  • Mám dobré navigační schopnosti.

 


Apos
Family wholesale and retail company – all needed work

 
  • Cca v letech 2002 – 2008 (při denním magisterském studiu)
    především řidič dodávkových vozidel
    • Zejména rozvoz zboží
      (trasa cca 1 – 10 míst; cca 5 – 150 km; kontakt se zákazníky)
    • Doplňkově návoz zboží
      (otočka cca 1 – 3 místa; cca 100 – 350 km)
    • Opel Combo, Ford Transit L, Peugeot J5 Maxi, Iveco Turbo Daily Maxi
    • Příležitostně souprava o celkové hmotnosti okolo 5 tun
 
 
 
  • Pavel Adámek – Apos / SOPA s r.o. (Náchod)
  • V průběhu času různá práce v různé míře dle možností;
    od dětství cca do období v průběhu doktorského studia;
    cca 1991 – 2011
  • Kontakt se zákazníky a prodej
    • Velkoobchod
      (prodej B2B ze skladu)
    • Velkoobchodní prodej z vozidla
      (u zákazníka; výběr zboží zákazníkem přímo na místě;
      ještě před rozšířením internetu – tedy kvůli věku jen jako spolujezdec)
    • Maloobchod
      (především hračky, školní potřeby, papírenské zboží)
    • Přímé dodávky kancelářských potřeb a obalového materiálu do firem
      (rozvoz dle objednávek – řidič;
      ale dle potřeby i řešení různých záležitostí se zákazníky)
  • Skladové práce
    (příjem zboží, inventury, manipulace, vychystávání a expedice zboží)
  • Kancelářské práce
    (telefony, faxy, dopisy, fakturace, objednávky, příprava účetnictví, …)
  • Péče o výpočetní a komunikační techniku
    (vč. odborného servisního programování pobočkové telefonní ústředny)
  • Příprava letáků a webu;
    kontrola a posuzování (příp. oprava) reklamací;
    pomocné práce; …

 


Univerzita Hradec Králové,
Fakulta informatiky a managementu,
Katedra informačních technologií
(UHK FIM KIT)
 
Internal/external PhD student and external teacher

  • 2008-09 – 2013-08
  • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/uhk-fim-kit-en.jpg)
 
 
 
  • Od r. 2008 předmět „Technologie pro publikování na webu 1
    • XHTML, CSS,
      základy použitelnosti a přístupnosti webu,
      sémantiky a SEO
    • Postupně přibylo:
      cvičení, přednášky,
      inovace předmětu,
      výuka v angličtině
      pro zahraniční studenty
      a výuka pro studenty v kombinované formě studia
  • Od r. 2009 předmět „Principy počítačů”
    • Číselné soustavy,
      binární logika
      ,
      základy elektrotechniky
    • Cvičení
  • Vedení a oponentura závěrečných prací

 


Felax
Senior developer (programmer) and architect
of websites, web applications (database-oriented) and web portals

 
 
 
 

Websites and Database-oriented Web Applications
– Technical Design, Programming, Coding

  • Senior developer (programmer) and architect
    of websites, web applications (database-oriented) and web portals
  • Technical aspect comprehensively – from structure design to code implementation
  • 2012-03 – 2014-09 employee
  • Later on subcontractor

Complete realisation of web applications and websites
except for graphic design, flash and content

  • Analysis of client’s requirements and needs
  • Design of website hierarchy and structure of URL (realisation in .htaccess / mod rewrite – also for more domains by one project and for various language versions)
  • Design, optimization and realisation of database structure
    (including data imports from another systems)
  • Back-end and front-end programming (PHP, MySQL, JS, AJAX)
  • Front-end coding
    (XHTML/HTML5, CSS 3; semantics, responsivity, accesibility, SEO)
  • Communication with API and data import (info services; booking; payments; FB apps)
  • Partially modification of texts; language and typographical proofreading
  • Cooperation with graphic designers
    • communication of requierements and possibilities to achieve responsive design
  • Cooperation with author of flash applications
    • communication to define our internal protocol for cooperation of my web applications (web portal) with his flash applications being included into web applications
      • for automatised customization of a content of flash applications based on data in a database (purchase data); to set up visual style based on domain (multi tenant)

 

  • Some specific projects stated at recommendation sheet and at LinkedIn profile
    (e.g. booking system for registration of participants for concrete workshops at more-days events; information portal aggregating various types of data relevant for concrete ski resorts; consumer competition; voting/survey/competition car of the year; portal with videos, games and encyclopedia; website for configuration of best-wishes cards custom-made on-line; common presentation websites of companies; …).
  • Informační portál agregující různá data (informace a znalosti) z různých zdrojů
    a zobrazující relevantní výběr pro konkrétní horská střediska
  • Portál s videi, hrami a encyklopedií – webové prostředí pro provoz flashových aplikací jiného autora, běžící současně na různých doménách pod různými brandy – multitenant
  • Webové aplikace pro konfiguraci přání na míru (pro automatizovanou; i pro zakázkovou)
  • Rezervační systém pro přihlašování účastníků na konkrétní aktivity při několikadenních akcích, s různým programem různých lektorů probíhajícím současně;
    další rezervační systémy
  • Různá administrační prostředí pro různé weby / webové aplikace / systémy
  • Spotřebitelské soutěže
  • Hlasování/anketa/soutěž auto roku – soutěže a zpravodajství
  • Web pro lokální internetovou TV (webový archiv pro on-line vysílání);
    • AJAXové vyhledávání jiného videa bez přerušení přehrávání videa stávajícího
  • Firemní prezentační weby; částečně zpravodajské servery (úpravy); …

 


RiverBit
Database Programmer

 
 
  • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/2023-reference-riverbit-signed.pdf)
 
 

Databases MariaDB/MySQL
– Programming, Optimization, SQL Tuning


  • Processing of stocks and transactions at clients' warehouses
  • Periodical automatic processing of big volume of data in limited time
  • Each database has hundreds of tables.
  • Some tables have cca 150 millions of rows.
  • MariaDB/MySQL queries executed from PHP
  • Full remote B2B cooperation
  • 2022 – 2023

 


Martin Adámek, Náchod, s. r. o.

  • Společnost založena v červenci 2015.
  • Před založením společnosti jsem některé činnosti vykonával v jiných právních formách (brigády – DPP, DPČ).
 
  • Učitel češtiny pro Poláky

  • Programátor databázových webových aplikací a webů

    • Technická stránka komplexně – od návrhu struktury po realizaci kódu
  • Cestopisná promítání

    • Z cest nejen na jízdním kole nejen za historií techniky
  • Překlady z polštiny do češtiny a tlumočení mezi češtinou a polštinou

    • Technické, obchodní, obecné
  • Doučování některých specializovaných podoborů z ICT

  • Majitel, jednatel

    • Zajištění provozu; finanční řízení / rozpočet a cash flow
    • Marketing, propagace a obchod
    • Administrativa, fakturace, vedení podvojného účetnictví, daňová přiznání, výkazy pro úřady
 
 
  • Učitel češtiny pro Poláky

  • Programátor databázových webových aplikací a webů

    • Pro zákazníky
    • Vlastní projekty
    • Komplexně technická stránka
      • od návrhu struktury po realizaci kódu
      • .htaccess, MySQL/MariaDB, PHP, XHTML, HTML5, CSS3, JS, AJAX, RSS
      • (nikoliv grafika)
    • adamek.cz/en/web-apps/ ⧉ (https://www.adamek.cz/en/web-apps/)
  • Cestopisná promítání

    • Promítání fotografií doprovázená živým vyprávěním
      (neboli cestopisné besedy, přednášky, dia show, prezentace)
    • Pro školy i veřejnost
    • Z cest nejen na jízdním kole
      nejen za historií techniky
    • Cca 2004 – 2019
    • adamek.cz/kolo/prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/kolo/prezentace/)
  • Překlady z polštiny do češtiny
    a tlumočení mezi češtinou a polštinou

    • Technické, obchodní, obecné
    • Příležitostně
  • Doučování některých specializovaných podoborů z ICT

  • Majitel, jednatel

    • Zajištění provozu; finanční řízení / rozpočet a cash flow
    • Marketing, propagace a obchod
    • Administrativa, fakturace, vedení podvojného účetnictví, daňová přiznání, výkazy pro úřady

 


Education – Completed

 

Course of university pedagogy

  • University of Hradec Králové, Czechia

Wrocław University of Technology, Poland

  • Erasmus PhD study staying for one semester

University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management, Czechia

  • Master’s degree programme:
    Information Management

Secondary School of Electrical Engineering Pardubice, Czechia

  • Computer and Automation Engineering
  • Practical project:
    Computer programme for home accounting and personal finance
 
 

Course of University Pedagogy

  • University of Hradec Králové,
    Institute for Further Education,
    Czechia
  • Univerzita Hradec Králové,
    Institut dalšího vzdělávání
    (UHK IDV)
     
  • Course for teachers of the University of Hradec Králové
  • Lifelong education programme
  • Course completed; 30 lessons
  • Certificate ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/vs-pedagogika-bezudaju.jpg)
  • 2011-03-11 – 2011-05-13

Wrocław University of Technology,
Faculty of Computer Science and Management,
Poland

  • Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania (PWr WIZ)
     
  • Erasmus PhD study staying for one semester
  • Achieved 220 % of required ECTS credits (40 of 18) ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/university/pwr-transcript.jpg)
    • Six subjects in Polish language
    • Two subjects in English language
  • Passed the Polish language exam at C1 level ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/pwr-c1-bezudaju.jpg)
    (Politechnika Wrocławska, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców)
  • 2010-02-16 – 2010-06-30

University of Hradec Králové,
Faculty of Informatics
and Management,
Czechia


Secondary School of Electrical Engineering and College Pardubice,
Czechia

  • Střední průmyslová škola elektrotechnická a Vyšší odborná škola Pardubice
    (SPŠE a VOŠ Pardubice)
     
  • Study programme:
    Secondary school programme:
    Low-current Electrical Engineering
  • Specialization:
    Computer and Automation Engineering
  • Practical project:
    Computer programme for home accounting and personal finance
    • Written in C++;
      for Windows 95 and newer
    • No installation required;
      cca 0.58 MiB (one .exe file)
    • Working also on later Windows (Win XP, Win 7, …);
      working on Windows 64 bit;
      visual defects on Win 10, but basically working
    • Webpage with information and download ⧉ (https://www.adamek.cz/sw/ucto/)
    • Competition Students` Professional Activities (SPA) ⧉ (https://www.soc.cz/english/):
      • Středoškolská odborná činnost (SOČ)
      • Year: (2001/)2002
      • Category: Economics and Management
      • Result: Top ten in national final in the category in the year
  • Passed theoretical and practical leaving examination
  • 1998 – 2002

Elementary school

  • Since 5th year extended education of math and physics
  • 1989 – 1998

 


Studies Terminated Without Graduation

Tato studia jsem sice nedokončil,
ale každé z nich mi mnoho dalo, každé pro mne mělo smysl a přínos.

 
  • Informační a znalostní management
    (doktorský obor)
    • CB-radio in Road Traffic as Social Network and Information Technology

      • Recenzovaný článek; v angličtině (mezinárodní konference)
      • CB radio na dopravních kanálech
      • Obecně, principiálně
      • Na základě praktických zkušeností
      • Článek ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pdf)
      • Prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pps)

     
  • Učitelství českého jazyka pro SŠ
    (magisterský obor)
  • Polský jazyk
    (program celoživotního vzdělávání)
 
 

Doktorský obor:
Informační a znalostní management

  • Univerzita Hradec Králové,
    Fakulta informatiky a managementu,
    Katedra informačních technologií

    (UHK FIM KIT)
  • Splněny povinné předměty krom jednoho, splněny další předměty;
    publikovány odborné články a příspěvky na konferencích;
    ukončeno bez absolvování.
  • 2008 – 2013
  • CB-radio in road traffic as social network and information technology

    • Obecný popis, jak principiálně funguje CB radio na dopravních kanálech
      • Na základě praktických zkušeností s jeho užíváním v provozu
      • Pro informatiky, kteří CB radio nepoužívají
    • V angličtině (mezinárodní konference)
    • Recenzovaný článek
    • Prezentovaný na konferenci SoNet Workshop 2010; Social Networks: Computing and Mining;
      Mendelova univerzita v Brně, PEF; 3. - 5. 9. 2010
    • Publikovaný v odborném časopisu International Journal on Social Media;
      ročník I, 2010; číslo 1; Konvoj; ISSN 1804-5251
    • Článek ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pdf)
    • Prezentace ⧉ (https://www.adamek.cz/clanky/publikace/odborne/2010-09-sonet-cb-radio-road-traffic-adamek.pps)

Magisterský obor:
Učitelství pro střední školy:
Informatika + Český jazyk a literatura

  • Univerzita Hradec Králové,
    Pedagogická fakulta
    (UHK PdF)
  • Splněna většina jazykovědných předmětů i některé jiné;
    přerušeno a ukončeno bez absolvování.
  • Vedlejší studium na přelomu magisterského a doktorského studia informatiky
  • Seznam absolvovaných předmětů (celkové vysvědčení ze školy) naleznete níže, v sekci Jazyky > Čeština.
  • 2007 – 2009

Program celoživotního vzdělávání:
Polský jazyk ve státní správě

  • Univerzita Hradec Králové,
    Pedagogická fakulta
    (UHK PdF)
  • Nedokončeno, absolvovány 3 semestry ze 4
  • Vedlejší dvouleté studium 1 den týdně
    při hlavním magisterském studiu informatiky
  • Seznam absolvovaných předmětů (potvrzení ze školy) naleznete níže, v sekci Jazyky > Polština.
  • 2003 – 2004

 


Languages

  1. Czech
    • Native + above-average knowledge
    • Professional language services
  2. Polish
  3. Slovak
    • Passively  
      (I understand Slovak; Slovaks generally understand Czech)
  4. English
    • B2  
      (certificate Cambridge FCE)
    • Reading C1  
      (subresult of the exam Cambridge FCE)
    • Professional work
  5. Russian
    • B1  
      (certificate Saint Petersburg State University)
    • Basics
  6. German
    • A1  
      (certificate Goethe Institut)
    • Very poor basics
  7. (Poor shreds of another European languages)

I am interested in working on my knowledge of the above languages.
Ich möchte meine Kenntnisse in den oben genannten Sprachen verbessern.
 

Links to the certificates and more details below, after expanding.


Scale of language knowledge levels

by European Framework of Reference (CEFR, CEF, CEFRL) ⧉ (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages):

A1 < A2   <   B1 < B2   <   C1 < C2

Where A1 is the worst (lowest) level of the knowledge;
and C2 is the best (highest) level of the knowledge.
 

My own(!) unofficial(!) definition of these levels:

  • I consider levels A as suitable for tourism and travelling,
    possibly for mid-term staying or short-term living,
    and also for unskilled and low-skilled work.
  • I consider levels B as suitable for long-term staying and long-term living
    and also for highly skilled work.
  • I consider levels C as suitable for providing of professional language services related to that language
    and possibly also for work with very high responsibility with risk of very serious damage,
    e. g. highly skilled work related to a health and a life.

My language levels
  A1 A2 B1 B2 C1 C2
CS  
Czech
Native speaker, teacher
 
PL   Polish C1
certificate
Polish C2 4 modules of 5:
 Reading,  Listening,  Grammar,  Speaking.
SK     I understand Slovak; majority of Slovaks understand Czech.  
EN     English B2 certificate English C1 in Reading  
RU     Russian B1 certificate  
DE German A1 certificate  
 
 
 
  1. Czech language
    🇨🇿

    • Native speaker – mother tongue
      plus above-average knowledge
       
    • Study of Czech language teaching for Czech secondary schools:

      (study programme „Pedagogy for high schools”)
       
      I studied Czech at the Faculty of Education at the University of Hradec Králové
      as a side activity at the turn of my Master's and Doctoral studies in computer science, my main field of study at the neighbouring faculty.
       
      During the two years I completed my own selection of subjects from about three years of study,
      so I only completed some of the subjects;
      but those subjects, that I completed and which were ended with an exam, I finished with the best grades (excellent).
       
      In this way I concentrated effectively on the exact linguistic subjects
      (which are about knowing what the author wants to say),
      from which I learned what there was to learn,
      and, conversely, I neglected the artistic literary subjects
      (which are about not knowing what the author wants to say).
       
      List of completed courses ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/university/pdf-celkove-vysvedceni.pdf) from the uncompleted study of secondary school pedagogy – Czech language for Czech secondary schools
       
       
    • Professional language services
      • I teach Czech language for Polish speakers.
        Teaching offer ⧉ (https://www.adamek.cz/cestina-polsky/vyuka/)
      • I translate from Polish into Czech language sometimes
        (technical, business and general texts).
      • References ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/) – webpage with various references

       
    • Articles about Czech language
      (for Polish speakers)
    • Video lecture: Introduction to Czech language for Poles
      (in Polish language)
       
    • I helped with a translation of language jokes from English into Czech language for book series „Černá skříňka – letecké vtipy a citáty” („Black Box – Aviation Jokes and Quotes”).
      • Reference ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/2018-cerna-skrinka.jpg)
    • I can find and correct the most of language errors in a Czech text.
    • I use the Czech language for publishing
      (two popular science books ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/);
      plenty of articles, mostly about technology or languages;
      formerly also travelogue presentations and cooperation with Czech Radio).  
       
       
    • TV competition „Pálí vám to?” („Are You Smart?”)
    • TV competition „Česká tajenka” („Czech Riddle”)
  2. Polish language
    🇵🇱

  3. Slovak language – passively
    🇸🇰

    • I can understand Slovak,
      both written and spoken.
    • Most Slovaks understand Czech,
      so I can communicate with Slovaks.
  4. English language
    🇬🇧

     

    • Older certificates – 20 years sooner; at lower level:
    • Professional work
      (I can communicate about our work with clients, colleagues, suppliers, etc. in English.)
    • Reading; writing;
      communication and speaking
       
    • I was teaching a subject „Technologies for Web Publishing”
      for foreign students in English
      at Faculty of Informatics and Management
      at the University of Hradec Králové
      in 2008 – 2013
      (references ⧉ (https://www.adamek.cz/reference/uhk-fim-kit-en.jpg))
  5. Russian language – basics
    🇷🇺

    • Certificate B1 ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/ru-b1-certificate-email.pdf)
      • Reference (details) ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/ru-b1-reference.pdf) – points and percentage per parts of the exam
      • Saint Petersburg State University
        Санкт-Петербургский государственный университет
      • Exam in Prague, Czechia;
        but conversation/speaking exam via on-line video-call to Saint Petersburg, Russia;
        written parts of exam evaluated in Saint Petersburg, Russia.
      • B1 level
        by European Framework of Reference (CEFR, CEF, CEFRL) ⧉ (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages),
        the 3rd lowest level of the 6 existing (cca middle level)
  6. German – very poor basics
    🇩🇪

    • Certificate A1 ⧉ (https://www.adamek.cz/cv/de-a1.pdf)
      • Goethe Institut, Prague, Czechia
      • A1 level
        by European Framework of Reference (CEFR, CEF, CEFRL) ⧉ (https://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framework_of_Reference_for_Languages),
        the lowest level of the 6 existing
      • Four modules (Listening, Reading, Writing, Speaking),
        with a score of 79.7% to 99.6% in each module.
      • Overall 85% (60% required).
        Overall assessment „good”:
        According to the table, this can be seen as a nice solid B.
      • 2024-05

       
    • Basic words and very basic grammar of German
    • I can express very basic pieces of information and very basic questions.
  7. Poor shreds of another European languages
    🇪🇸

    • Fragments of another European languages

I am interested in working on my knowledge of the above languages.

Ich möchte meine Kenntnisse in den oben genannten Sprachen verbessern.
 

 


Driving Licence

 
  • All categories (among others B, C+E, D+E, …)
  • Certificate of Professional Competence (Code 95)
  • Psychotests
  • Driver memory card for the digital tachograph
 
 
  • All international categories
  • All Czech categories
    • All international categories
      plus «T» – agricultular / forest tractor + (semi)trailer(s)
  • A, B, B+E, C, C+E, D, D+E, T
  • Certificate of Professional Competence / Code 95 / Driver Qualification Card
    • Both categories: C(+E), D(+E)
    • In the form of code 95 on the driving licence
  • Psychotests – Traffic-psychological examination – Psychological fitness to drive motor vehicles
    • Obligatory in Czech Republic for driving of vehicles/combinations with gross mass over 7,5 t or vehicles over 1+8 seats
  • Driver memory card for the digital tachograph
  • I can show my driving record
    • List of my driving offences
    • Dates of obtaining each category of licence

Experience

  • B+E occasional experience over 20 years
    • Various vans and various single axle or tandem axle trailers as required and available.
    • I enjoy driving a tandem trailer,
      I have also checked it out in C+E driving school:
  • C & D almost without experience
    • I drove in driving school
      • a 13m Iveco Crossway bus
      • and an unit of Iveco Eurocargo with a tandem trailer
        having length of the unit cca 18 m.
      • All on narrow 2nd and 3rd class roads around the town of Broumov ⧉ (https://en.mapy.cz/s/kuhupomara), between villages in the border area.
    • Short experience with semitrailer units
      • Substitute driver in a time of regular drivers' holiday.
        During my holiday from my main job.
      • Renault T tractor
        + boxbody semitrailer with roll-up door,
        regular night line, intrastate,
        cca one week
      • DAF XG+ 480 FT tractor
        + canvas semitrailer,
        international transport,
        cca one week
      • Fuel consumption significantly lower
        than regular driver's consumptions with the same trucks.

I fulfilled my need for fast driving when I was young; then I got a prudence.
I endeavor to drive safely and economically, and with a regard for the car;
maintaining safe and economical* following distance and trying to think ahead.

(* bigger, for a smoother drive and smaller speed changes)

 


Published Books

 
  • Jak funguje letecká záchranka
  • Spam: Jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu
  • adamek.cz/knihy ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/)
 
 
  • Jak funguje letecká záchranka:
    Zákulisí, záchranáři, zásahy

    • ISBN 978-80-251-2589-2
    • Vydavatel: Computer Press, a.s.
    • Vydáno v r. 2010
    • Více informací: adamek.cz/knihy/lzs ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/lzs/)
  • Spam:
    Jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu

    • ISBN 978-80-247-2638-0
    • Vydavatel: Grada Publishing, a.s.
    • Vydáno v r. 2008
    • Více informací: adamek.cz/knihy/spam ⧉ (https://www.adamek.cz/knihy/spam/)

 


Technical Solutions – Utility Models

 

Technická řešení zapsaná u Úřadu průmyslového vlastnictví jako užitné vzory:

  • Zapojení sdružující funkci blinkru a obrysového světla do jedné žárovky
  • Zapojení ventilátoru kotle na tuhá paliva přes časové relé paralelně k termostatu
  • Připevnění čelové svítilny na přilbu, zejména cyklistickou
 
 

Technická řešení
a jejich zápisy u Úřadu průmyslového vlastnictví jako užitné vzory
(samostatné zařízení, bez patentového zástupce).

(Někdy slangově tzv. „malé patenty”.)

  • Zapojení sdružující funkci blinkru a obrysového světla do jedné žárovky

    • Číslo dokumentu: 29720
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0029/uv029720.pdf)
    • Registrováno v r. 2016
  • Zapojení ventilátoru kotle na tuhá paliva přes časové relé paralelně k termostatu

    • Číslo dokumentu: 25671
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0025/uv025671.pdf)
    • Registrováno v r. 2013
  • Připevnění čelové svítilny na přilbu, zejména cyklistickou

    • Číslo dokumentu: 18974
    • Dokument na webu ÚPV ⧉ (https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0018/uv018974.pdf)
    • Registrováno v r. 2008

Vyhledávání v databázi Úřadu průmyslového vlastnictví ⧉ (https://isdv.upv.gov.cz/webapp/!resdb.pta.frm)
 

 


Hobbies and interests

  • Aktivní koníčky

    • Chůze, pěší turistika
    • PMR DX
      • S radiostanicemi PMR navazujeme radiová spojení na relativně velkou vzdálenost;
        pomocí vysílání z míst s velmi výhodnými podmínkami:
        S radiostanicemi, které v běžné provozní praxi obvykle mají dosah velmi nízké jednotky km,
        navazujeme spojení na desítky km nebo na velmi nízké stovky km.
      • Spojení vysílaček s turistikou.
    • Amatérské rádio
      • Průkaz odborné způsobilosti Harec amatérské radiokomunikační služby (CEPT T/R 61-02)
      • Radioamatérská licence
    • Koloběžka
      (poháněná nohama)
  • Pasivní zájmy

    • Silniční doprava (spíše nákladní),
      užitková vozidla (především lehká – dodávky, mikrobusy, …),
      částečně terénní vozidla,
      historická vozidla, youngtimery, …
    • Historie techniky
    • Komunikační technologie (vysílačky, dříve i telefony),
      elektronika, ICT,
      webové technologie, přístupnost webu pro znevýhodněné uživatele,
      ergonomie, …
    • Jazyky
 
  • Dřívější koníčky:
 
 
  • Dřívější koníčky; teď (dočasně?) neaktuální

    • Cyklistika, cykloturistika, cyklocestování
    • Kynologie
    • Vodní turistika – vodáctví
    • Cestování, turistika
    • Fotografování
    • Četba: Dystopie; literatura faktu / populárně-naučná
    • Škoda 1203 (mikrobus)