Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Knihy
které jsem napsal

Spam (!)

Kniha „Spam – jak nepřivolávat, nepřijímat a nerozesílat nevyžádanou poštu”

 

Bibliografické údaje

Kniha Spam – Bibliografické a další údaje (tiráž).

 

Obálka knihy

Kniha Spam – Obálka.

 

Vznik knihy

Kniha Spam – Vznik.

 

Jak funguje letecká záchranka (!!!)

Podívejme se společně do zákulisí Letecké záchranné služby (LZS) v Hradci Králové.

 

Anotace a stručný obsah (!)

Jak funguje letecká záchranka – O čem kniha je? Anotace a stručný obsah knihy.

 

Úvodem (!)

Kniha Jak funguje letecká záchranka – O čem kniha je? Úvodní slovo ke knize.

 

Autor, poradci, obálka

Jak funguje letecká záchranka – Autor, poradci, obálka

 

Poděkování

Jak funguje letecká záchranka – Poděkování

 

Bibliografické údaje

Jak funguje letecká záchranka – Bibliografické a další údaje (tiráž).

 

Pravopisná poznámka

Pravopisná poznámka: Ližiny versus lyže

 

Odkazy na videa

Odkazy na videa o LZS Hradec Králové (Kryštof 6).

 

Dodatečný webový bonus (2013): LZS v Maďarsku (!)

Vlivem okolností jsem se 3. 8. 2013 ocitl na leteckém dni v maďarském městě Kecskemét ...když tu mě kroky přivádějí k vrtulníku maďarské letecké záchranné služby.

 

 

Výpomoc s překladem: Černá skříňka

Pro knižní sbírku leteckých vtipů a citátů, kterou dala dohromady a vydala Tereza Šírová (provozovatelka facebookové stránky a webu Černá skříňka),
jsem z angličtiny do češtiny přeložil některé lingvistické vtipy, resp. tam, kde jde o nepřeložitelné jazykové vtipy založené na dvojsmyslech, jsem vytvořil české verze.

Kniha vyšla poněkud neoficiálně (bez ISBN) v prosinci 2012.

Následně naše spolupráce pokračovala i druhým dílem na konci r. 2013,
třetím dílem na konci r. 2014
a čtvrtým koncem r. 2015.
A pátým koncem r. 2016.

Úvod do češtiny pro Poláky

Rozsahem a významem se v mých očích knize velice blíží
i úvod do češtiny pro Poláky (jiný web, nový panel), jenž jsem zpracoval.

Jelikož jde převážně o výslovnost, jevila se písemná forma jako vysloveně nevhodná; proto jsem vyrobil prezentaci a natočil videopřednášku.

I přes odlišnou formu tento projekt řadím téměř na roveň knihám.

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Cestuje skupina inženýrů se skupinou manažerů ve vlaku. Každý manažer ma svoji jízdenku, inženýři mají dohromady jen jednu. Najednou jeden z inženýrů volá: „Jde průvodčí!” a všichni inženýři se natlačí do jednoho WC. Průvodčí zkontroluje lístky manažerů a vidí, ze dveře na WC jsou zamčené. Zabouchá na dveře a zavolá: „Jízdenku, prosím!” Z WC se pode dveřmi vysune jeden lístek, průvodčí ho cvakne, prostrčí zpět, poděkuje a spokojeně odchazí.
Na zpáteční cestě mají manažeři jen jeden lístek, a světe div se, inženýři nemají žádný. Jeden z manažerů uvidí průvodčího a zakřičí: „Jde průvodčí!” a všichni manažeři se utíkají schovat na WC. Inženýři trochu pomaleji odcházejí na další WC. Poslední z inženýrů, ještě než se schová, zabouchá u manažerů na WC a zavolá: „Jízdenku, prosím…”
Ponaučení: Manažeři často používají inženýrská řešení, aniž by jim rozuměli.

 

Pro zamyšlení

Rozumný člověk se přizpůsobí svému okolí. Nerozumný člověk se snaží přizpůsobit své okolí sobě. Proto veškerý pokrok závisí na nerozumných lidech.
[George Bernard Shaw]