Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Krátké veršíky

 

Vytvořeno
cca. 2000-2006

 

Drobné rýmy bez hlubšího smyslu

Viděl jsem tam Anču svatou,
nesla kýbl špejlí s vatou.


Houska byla málo slaná,
horolezec spadnul s lana.


Byli jsme tam jenom loni,
přece nejsme ňáký sloni.


Tamhle vidim Klárku,
táhne s sebou kárku.
Kárka nemá kola,
už začíná škola.


Unikl nám prášek prací,
tak v potoce chcípli raci.


Už je zima, už je září,
zmrznul inkoust v kalamáři.


Slyším kdesi divné zvuky,
vidím záblesk lidské ruky.

To tam v kůlně za rýčem
chrastil zloděj paklíčem.

Smůlu má ten zloděj špatný,
paklíč je mu houby platný.

Huš zloději, huš,
vezmu na tě nůž.

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Krátké veršíky. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2019-02-18]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/basne/ostatni/kratke-versiky

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2019-02-18]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Matematik, fyzik a inženýr dostali všichni stejný gumový míček s úkolem zjistit jeho objem. Dostali k dispozici vše, co potřebovali k měření, a neomezený čas na vyřešení úkolu. Matematik použil metr, změřil obvod míčku, vydělil dvěma Pi, získal poloměr, umocnil na druhou, vynásobil Pi a vynásobil 3/4, čímž spočítal objem. Fyzik si vzal kbelík, nalil do něho 10,000 litrů vody, hodil do kbelíku míček a změřil objem vytlačené vody s přesností na pět platných číslic.
A inženýr? Ten si zapsal sériové číslo míčku a jeho objem si vyhledal.

 

Pro zamyšlení

Škola produkuje mnoho lidí, kteří dovedou číst, ale nedovedou rozlišit, co za přečtení stojí a co ne.
[George Macaulay Trevelyan]