Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Literární věda

 

Vytvořeno
26.2.2008

 

Literární věda
je empirická příliš,
a proto básni běda,
když se vědče mýlíš.

Exaktnímu básníku,
rád vědec do úst vkládá
svoji zvláštní logiku,
čímž význam básně padá.

Co je psáno, to je dáno,
„A” napíšu večer.
A umělec-vědec ráno
si „Á”, „Š”, „Ů” přečte.

Lituji teď autory
děl uplynulých věků,
když jejich textu navzdory
je význam měněn k vzteku.

Mrtvý autor možnost nemá
svoje díla chránit,
tak před novýma významama
by je OSA měla bránit.

Umělci, ti hledají
tuny nových významů,
a v praxi si pak přidají
i patu přímo k hltanu.

Přání plodí myšlenku,
co si přeji to vidím.
Místo textem, holenku,
se fantazií řídím.

Varuju tím vědce jasně
„chraň vás páně ruka”
nesahejte na mé básně,
ať nemám z toho muka.

Kdo chce mou tvorbu vykládat,
a mluvit o ní k publiku,
toho tu chci nabádat:
Zopakuj si výrokovou logiku!

Skok nahoru na: Navigační menu (klávesová zkratka „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Literární věda. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2019-12-06]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/basne/ostatni/literarni-veda

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod [cit. 2019-12-06]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Matematik a inženýr jdou na fyzikovu přednášku. Tématem přednášky jsou Kulza-Kleinovy teorie týkající se fyzikálních procesů nastávajících v prostorech o devítí, dvanácti a více rozměrech. Matematik sedí naprosto zaujatý přednáškou, ale inženýr se mračí a vypadá naprosto zmateně. Před koncem už ho řádně bolí hlava. Po přednášce matematik ohodnotí přednášku jako vysoce zajímavou.
Inženýr: „Jak jsi tomu porozuměl?”
Matematik: „Prostě jsem si ty procesy představil”
Inženýr: „Jak je vůbec možné si představit procesy probíhající v devítirozměrném prostoru?”
Matematik: „Jednoduše, nejprve si to představím v N-rozměrném prostoru a pak určím N rovno devíti.”

 

Pro zamyšlení

Mnoho lidí se bojí o svou pověst, ale málokdo se bojí svého svědomí.
[Gaius Plinius Secundus Maior]