Zkratka na hlavní stranu: Alt + Shift + horní 2(ě)
Linkedin FB e-mail Google Plus Twitter

Hledat na tomto webu

 
 

Násilí jménem něčeho
Muslim není islamista,
stejně jako křesťan není křižák.

 

Vytvořeno
23. 3. 2019

 

Zločiny poškozující cizí jméno

Občas se stane, že někdo začne páchat něco nehezkého,
a přitom se tváří, že to dělá ve jménu někoho jiného,
čímž ho poškozuje.

Vysvětleme si tedy pro jistotu pár základních pojmů:

Normální křesťan:

Slušný člověk, který se snaží žít tak, aby neubližoval jiným.
Podle svého úsudku a možností pomáhá jiným lidem, kteří jsou v nouzi.

Křižák:

Agresor, okupant, hromadný vrah, který při křížových výpravách ve velkém zabíjí nevinné lidi, aby získal vliv na jejich území a na jejich přeživší sousedy.
Nebo prostě proto, že je psychopat a baví ho zabíjet. Čert ví, co přesně ho k jeho patologickému chování vede.

Přitom tvrdí, že to dělá ve jménu křesťanství, nesmyslně se zaštiťuje Biblí, a dělá ostudu normálním křesťanům, kteří se za něho stydí.

Mistr Jan Hus:

Jeden konkrétní osvícený, odvážný, čestný, charakterní člověk s rovnou páteří, s vysokou mravní úrovní a s velmi dobrým rozumem i citem.

Bojoval proti odpustkům, pokrytectví a jiným amorálním praktikám, které pěstovala církev v čele s jeho nadřízenými.
Upozorňoval, že není v pořádku, když někdo udělá, co dělat nemá, a pak církev řekne, že nevadí, co udělal, protože od pachatele amorálních činů dostala provizi.
Upozorňoval, že není v pořádku, když církev káže vodu a pije víno.
Stál si za svou pravdou a odmítl ji odvolat, přestože by si tím byl zachránil život.

Husita:

Fanatický zabiják řízený žoldákem Janem Žižkou z Trocnova, ochotným zabíjet ve velkém kohokoliv, když mu za to někdo zaplatí.
Masový vrah, který se z nějakého důvodu zaštiťuje mistrem Janem Husem, se kterým nemá nic společného, a který se nemůže bránit, neboť je již dávno popraven z rozhodnutí nejvyššího vedení křesťanů.
Z informací v expozici muzea husitství v Táboře vyplývá, že husité se při vypalování a vyvražďování chovali ještě radikálněji a brutálněji než o stovky let později nacisté při vyhlazování Lidic a Ležáků.

A chudák nežijící Hus již nemohl proti zneužívání svého jména nijak zakročit.

Normální muslim (člověk vyznávající islám):

Zhruba totéž jako normální křesťan.
Čili slušný člověk, který se snaží žít tak, aby neubližoval jiným.
Podle svého úsudku a možností pomáhá jiným lidem, kteří jsou v nouzi.

Na rozdíl od křesťana nesmí pít alkohol, což je mu kompenzováno tím, že může mít více manželek.
Normální muslimové jsou vyhlášení svojí nejen nápomocností, ale přímo pohostinností vůči pocestným, které jejich cesta náhodou zavede k domu normálního muslima.
(Když už tedy generalizujeme a paušalizujeme)

Islamista, terorista, člen Islámského státu (IS, ISIS):

Fanatik, psychopat, hromadný vrah, který ve velkém zabíjí nevinné lidi, protože má vymytý mozek.

Přitom tvrdí, že to dělá ve jménu islámu, nesmyslně se zaštiťuje Koránem, a dělá ostudu normálním muslimům, kteří se za něho stydí.
Normální muslimové, nešťastní z toho, že jim někdo takový dělá ostudu, se od něj distancují, mj. kampaní "Not in my name (jiný web, nový panel)", tedy "Ne mým jménem".

Normální ateista, postkřesťan (potomek křesťanů), člověk bez vyznání, nepraktikující latentně věřící nebo jiný dnešní běžný člověk:

Zhruba totéž jako normální křesťan nebo normální muslim.
Čili slušný člověk, který se snaží žít tak, aby neubližoval jiným.
Podle svého úsudku a možností pomáhá jiným lidem, kteří jsou v nouzi.

Řídí se svým svědomím, rozumem a citem;
od křesťana či muslima se liší hlavně tím, že životní rady nehledá v Bibli, Koránu, v kostele, ani v mešitě,
ale když s ním máte co do činění, tak ve výsledku podle jeho chování k vám nepoznáte, jestli je křesťan, muslim, člověk jiného či žádného vyznání, anebo ateista.
Prostě je slušný, neslušný, nebo něco mezi tím.

Neonacista, xenofob, volič Konvičků, Okamurů a jiných radikálů:

Tvrdí o sobě, že je "vlastenec", ale spíše než láskou k vlastní zemi a národu se vyznačuje především nenávistí k zemím a národům jiným.
Mnohdy nezná historii svého národa a své země, případně ani neumí správně používat národní symboly.
Velmi často neumí používat svůj rodný jazyk, především pak ve psané formě.

Tvrdí o sobě, že je "křesťan", ale v životě neměl v ruce Bibli a neví, co se v ní píše.
Nemá vůbec nic společného s křesťanstvím, jen se rozhodl nenávidět islám a muslimy, protože je to snadná cesta, jak na někoho, koho v životě nepotkal, a kdo mu v životě nezkřížil cestu, svalit všechny své životní prohry.
Z nějakého důvodu si myslí, že když nenávidí islám, tak to z něj automaticky dělá křesťana.
Nebo je to možná proto, že jeho prababička byla křesťanka. Ale ta by ho hnala, kdyby viděla, jakou nenávist takový neonacista šíří.
Netuší, jak blízké si ve skutečnosti islám a křesťanství jsou; netuší, že křesťan (stejně jako muslim) má ostatní lidi mít rád, a ne jim vyhrožovat.

Fanatik, který má potřebu někoho nenávidět (podobně jako členové ISIS).
A pánové Okamura, Konvička, Soukup a další mu ve své touze po oblíbenosti, moci a vlivu ukázali cíl. Zmanipulovali ho, aby je měl rád a hledal u nich spásu.

Takový neonacista, který se nazývá křesťanem, potom doslova fyzicky vyhodí z české tramvaje Češku, která si kvůli dešti vzala na hlavu šátek. To proto, že ten pseudokřesťan nesnáší islám. A nesnáší ho mj. proto, že se islám špatně chová k ženám. Ano, logika se v tom hledá těžko.

Nebo parta blbečků v pražské MHD zmlátí programátora, který i pro ně v Praze něco programuje, ale má tu smůlu, že má tmavší obličej, a že jede ve voze, v němž jsou kromě agresorů už jen ignoranti (anebo lidé, kteří se těch svých domácích agresorů bojí).

Nebo docent Konvička, nešťastný z absence terorismu u nás, začne střílet na turisticky exponovaném místě a působí tak paniku mezi všemi přítomnými, a to včetně cizinců, kteří mu rozumí ještě o trochu méně než my, Konvičkovi spoluobčané.

Nebo český senior, kterému Tomio Okamura vymyl mozek, a který kvůli Okamurově strašení muslimy nemohl spát, šel, a stromem zaútočil na vlak. Na český vlak plný postkřesťanů. Jasně, jak logické.

Nebo vyšinutý magor na mírumilovném Novém Zélandu začne střílet v mešitě, protože... protože... Já nevím. Asi proto, že je magor a někdo mu vymyl mozek.
 

Nejsem ani teolog ani křesťan, Bibli znám jen velice zběžně (ač možná více než většina dnešních pseudokřesťanů), ale jsem si celkem krutohustopřísně jistý, že střílení v mešitě, útok na vlak ani strašení lidí na náměstí nemají s křesťanstvím nic společného.

A než se mě, milí neonacisté a pseudokřesťané, rozhodnete ukamenovat, tak si, prosím, uvědomte, že ukamenování je praktika nejen křesťanská, ale i islámská, takže to raději nedělejte, aby vás pak někdo neočerňoval, že jste muslimové. To byste nechtěli, to by pro vás byla nepřekonatelná ostuda.

Co z toho plyne?
Nesuďte člověka podle vyznání, ale podle chování.

Ve výše uvedené tabulce
neřešme, kdo je ve kterém řádku.
Neřešme, jestli je muslim, křesťan, ateista, nebo něco jiného.

Řešme, kdo je ve kterém sloupci.
Řešme, jestli se k ostatním chová slušně,
nebo jestli je agresivní a šíří nenávist.

Normální křesťan, normální muslim, normální ateista i jiní normální lidé jsou v pohodě.
Zatímco nebezpečný fanatik je nebezpečný fanatik, a je úplně jedno, jestli páchá teror pod hlavičkou IS, nebo pod hlavičkou SPD a podobných organizací.

Agresor vs. prchající oběť

Za druhé světové války se v USA a Kanadě báli přijmout uprchlíky z té agresivní válečné nacistické Evropy. Vrátili celou loď plnou židovských uprchlíků, převážně z Německa. Čtvrtinu těchto odmítnutých uprchlíků pak Němci v Evropě zavraždili v plynových komorách.

Byli to uprchlíci; v drtivé většině židé, a snažili se zachránit si holé životy útěkem před nacismem.
Jenže pro některé lidi v Americe byl každý Němec nebo každý Evropan automaticky nacista.
Z dnešního pohledu je to nesmysl a zcela nepochopitelné odeslání nevinných lidí na smrt.
Dějiny by měly sloužit k tomu, abychom se poučili.

Ale celé mi to nějak smutně připomíná situaci posledních několika jednotek let, kdy pro některé Evropany je každý uprchlík automaticky terorista.
A to, že uprchlík prchá právě před teroristy, to dnešním Evropanům nijak nenarušuje jejich logický koncept.

Když někdo utíká před agresí, tak to přeci neznamená, že by byl agresor.
Spíš naopak, vypadá to, že nemá konflikty rád, když je ochoten v zájmu útěku před konfliktem opustit svoji zemi.
Ale jak to vysvětlit vystrašeným voličům SPD, to nevím.

Bible vs. Korán

Bible:

Obsahuje spoustu abstraktního textu, v němž si každý najde, co potřebuje. Je tam mnoho dobrého i mnoho špatného.

Když chce potom někdo dodat svým slovům váhu a svým činům záštitu, tak něco vytrhne z kontextu, cituje to, a tváří se, že jeho činy, ač sebehorší, mu přikazuje Bible.

Spousta se toho ztratila, přidala nebo zkreslila při ústním předávání z generace na generaci a také při překladech.

Podle mě by bylo lepší dát lidem k citování jen abecedu,
ať si každý říká, co chce, ale ať se pod to také podepíše;
ať přizná, že je to jeho myšlenka, motiv nebo cíl,
a ať se zbaběle nezaštiťuje ničím ani nikým jiným.
Ať své myšlenky nevkládá do cizích úst.

Korán:

Obsahuje spoustu abstraktního textu, v němž si každý najde, co potřebuje.

A dál už to znáte, viz výše, v textu pod podnadpisem "Bible".
Platí zde obdobně.

Bible vložená do desek s nápisem "Korán":

Byla použita v pokusu, který v roce 2015 v New Yorku uskutečnil Karim Jovian.
Karim zastavoval náhodné kolemjdoucí a četl jim poněkud ostré pasáže textu z knihy, která zvenku na první pohled vypadala, že je Korán.
Někteří kolemjdoucí byli pohoršeni tím, jak je ten islám extrémní (a někteří správně poukazovali na to, že Bible je Koránu hodně podobná).
Jenže pak Karim vyňal knihu z maskovacích přidaných desek, a kolemjdoucí zjistili, že nejde o Korán pro muslimy, ale o Bibli pro křesťany.

Tolik k tomu, jestli jsou islám a křesťanství zásadně jiné, nebo jestli jsou si podobné (opáčko pro nepozorné čtenáře: Jsou si velice podobné);
a jestli je jedno špatné a druhé dobré,
nebo jestli jde vždy spíše o to,
kdo si z toho co vezme,
komu se co hodí,
a kdo chce čeho dosáhnout.

Holy Quran Experiment in New York City (jiný web, nový panel)

Neopodstatněné používání demokracie v názvu

Slovo "demokracie" znamená, že jde o vládu lidu (démos, kratos).

Ale podívejme se na některé názvy:

  • NDR, DDR
    • Německá demokratická republika
    • Berlínská zeď nebyla zrovna projevem demokracie.
  • KLDR
    • Korejská lidově-demokratická republika
    • Pokud nevíte, tak si to vygooglete, cokoliv konkrétního by do tohoto článku vneslo už příliš mnoho deprese. Pokud jste v zemi, kde si to nemůžete vygooglit, tak už asi tušíte sami.
  • SPD
    • Svoboda a přímá demokracie
    • "Svoboda" a "přímá demokracie" spočívající v tom, že když se někdo slušně věcně zeptá na něco z programu strany či výroků (často nekonzistentních) jejích představitelů, tak je jeho dotaz smazán a tazatel je zabanován, pokud je sebemenší riziko, že by dotaz mohl poukázat na nějakou nedokonalost (a že jich je) této strany či jejích představitelů.
      Lidí, kterým dal Tomio Okamura ban (jiný web, nový panel), už je docela mnoho.

Nevěřte všem názvům.

Když o sobě psychopat se zbraní v ruce tvrdí, že je muslim nebo křesťan, tak to z něj nedělá ani muslima, ani křesťana.

Útok na nevinné lidi, ať už mečem, cepem, samopalem, trhavinou, nebo stromem přes koleje, ukazuje, že agresor je vyšinutý psychopat, že je magor, případně že mu někdo vymyl mozek.
A že pokud se hlásí k některému z hlavních náboženství, tak ho nepochopil.

V seriálu F. L. Věk můžete zhlédnout nádhernou scénu, kde Věk v hostinci vysvětluje, že když někdo, kdo dezinterpretuje nějakou filosofii, páchá násilnosti, tak to neznamená, že by ta filosofie byla špatná.
Že Jean-Jacques Rousseau nikdy neschvaloval žádné krveprolití, které potom Francouzi uskutečnili.
A po přechodu do paralely s katolickou církví a násilím páchaným jejím jménem F. L. Věk ústy Radoslava Brzobohatého říká:
"Já jsem dobrý křesťan. A neptám se, co učinil z katolického náboženství krvelačný dav, ale snažím se hledat hodnotu v tom dobrém, co hlásá. (...) A proto ani filosofa Roussea nemohu měřit omyly jeho stoupenců, ale velikostí jeho vlastních myšlenek."
F.L.Věk - vyostřená debata v hospodě o Rosseauovi - Brzobohatý,Řehoř,Somr (jiný web, nový panel)

 
Špatný není ten, kdo má nějakou víru.

Špatný je ten, kdo páchá špatné věci;
a to i tehdy, když se snaží své činy zaštítit překroucením cizích slov.

PS: A víte co?

Když nějaký neonacista začne nadávat na všechny muslimy kvůli tomu, že fanatici v ISIS se vydávají za muslimy (vzdor postoji normálních muslimů),

a pak o sobě ten neonacista ještě prohlásí, že on je "křesťan",

tak ho pěkně od plic vytepejte za křižácké výpravy, za upálení Jana Husa, za inkvizici, za hon na údajné čarodějnice, za Giordana Bruna a jiné vědce, i za nadvládu nad českými zeměmi v době Rakouska-Uherska doprovázenou zabavováním a pálením knih.

Pěkně mu to vytmavte. Jo, a když háže všechny do jednoho pytle, a když o sobě tvrdí, že je křesťan, tak mu ještě připomeňte, že jako křesťana ho nenávidíte i kvůli tomu, že někteří katoličtí funkcionáři sexuálně zneužívají své svěřence.

Jestli chce generalizovat, paušalizovat a kolektivně trestat,
tak ať si užije svoji vlastní medicínu.
Nenapadá mě jiný způsob, jak takovému člověku otevřít oči,
aby si uvědomil, jak uvažuje, co říká a jak se chová.

Zdůrazňuji: "když začne". Na plošné šíření nenávisti už je tu dostatek lidí, tak se k nim nepřidávejme.
Tento silný verbální chvat může mít smysl a oprávnění jako obranný,
aby se dotyčný pseudokřesťan zamyslel, jak se on chová k jiným.


Ilustrační foto u článku:
By Khamenei.ir -
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30520/B/13940526_1630520.jpg,
CC BY 4.0,
https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61460701 (jiný web, nový panel)

Skok nahoru na: Navigační menu
(klávesová zkratka Alt + Shift + horní „5”)

Zaujala Vás tato stránka?

  • Přidat do záložek (Ctrl+D)
  • Sdílet odkaz (vysílačka)Skok nahoru na:
  • Vytisknout (Ctrl+P)
  • Citovat podle ČSN ISO 690

    Tuto stránku

    ADÁMEK, Martin. Násilí jménem něčeho: Muslim není islamista,
    stejně jako křesťan není křižák.. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-07-27]. Dostupné z: https://www.adamek.cz/clanky/postrehy/nasili-jmenem-neceho

    Celý web

    ADÁMEK, Martin. Martin Adámek [online]. Náchod / Meziměstí [cit. 2024-07-27]. Dostupné z: https://www.adamek.cz

 

 
 

Národní kulturní dědictví

WebArchiv – Stránky archivovány Národní knihovnou ČR Tyto stránky jsou pravidelně archivovány Národní knihovnou ČR pro svou kulturní, vzdělávací, vědeckou, výzkumnou nebo jinou informační hodnotu za účelem dokumentace autentického vzorku českého webu. Jsou součástí kolekce českých webových stránek, které NK ČR hodlá dlouhodobě uchovávat a zpřístupňovat pro budoucí generace. Jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.  

 

 
 

Pro rozptýlení

Pase ovčák ovce na zelené louce. Najednou, co to? Po pěšince přijíždí bavorák a za ním oblaka prachu. Za volantem mladý muž v obleku od Broniho, v botách od Gucciho, vázanka D+G a na očích tmavé brýle Ray Ban.
Stisknutím tlačítka stáhne okénko, vykloní se a povídá: „Hej, ovčáku, když ti řeknu, kolik máš ve svém stádě ovcí, dáš mi jednu?”
Ovčák se pomalu podívá na úspěšného mladého muže a řekne klidně: „Ale jo, proč ne?”
Úspěšný mladý muž zaparkuje svůj bavorák, vytáhne notebook Dell, připojí ho ke svému mobilu od AT&T. Pomocí GPS určí svoji polohu, pak se připojí na satelit NASA, kde zadá svoje souřadnice a vyžádá si pořízení řady fotografií s vysokým rozlišením. Pak pomocí Adobe Photoshop otevře pořízené digitální obrázky a exportuje je do zpracovatelského střediska v Hamburku. Během pár vteřin dostane na svůj Palm Pilot zprávu, že obrázky jsou zpracovány a uloženy v databázi SQL. Propojí databázi s Excelem, kde má stovky složitých vzorců, a uploaduje všechna uložená data. Po několika minutách má zpracovaná data. Vytiskne je na miniaturní barevné tiskárně HP LaserJet jako stopadesátistránkovou zprávu a otočí se k ovčákovi: „Máš přesně 1 586 ovcí.”
„To je pravda. Takže podle naší domluvy si můžete vybrat jednu ovci.” Ovčák pozoruje pobaveně mladého muže, jak se snaží napasovat jedno zvíře do kufru auta, a pak povídá: „Když vám řeknu, jaké je vaše povolání, vrátíte mi, co jste si vzal?”
Mladý muž se na vteřinu zamyslí a odpoví: „Jistě.”
„Jste konzultant”, řekne ovčák.
Mladému muži spadne čelist: „To je pravda. Jak jste to uhodl?”
„Vůbec jsem nemusel hádat,” povídá ovčák. „Přijel jste, aniž by pro vás kdokoliv poslal. Chtěl jste si nechat zaplatit za odpověď, kterou jsem už dávno znal - navíc na otázku, na kterou jsem se ani neptal, a přitom o mé práci víte úplný kulový. A teď mi vraťte mého psa…”

 

Pro zamyšlení

Historie je učitelkou života.
[Marcus Tullius Cicero]